نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 19:12

۵ سالن ورزشی دانش‌آموزی در مدارس اردبیل احداث می‌شود

اردبیل- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پنج سالن و تالار ورزشی ویژه دانش‌آموزان استان اردبیل احداث و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر دهقانی‌نیا عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند احداث مجموعه‌های ورزشی جدید در اردبیل اظهار کرد: این سالن‌های ورزشی چند منظوره در پنج نقطه با تراکم بالای دانش‌آموزی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: سالن‌های ورزشی مورد نظر در شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی و ناحیه یک و ۲ اردبیل احداث می‌شود که برای احداث این مجموعه‌های ورزشی پنج میلیارد تومان به ازای هر سالن هزینه خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت ارتقای سرانه فضای ورزشی را در مدارس یادآور شد و گفت: در شهرستان‌های با تراکم جمعیتی دانش‌آموزی ما با کمبود فضای ورزشی روبه‌رو هستیم که احداث این سالن‌ها و ادامه طرح شهید سلیمانی برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان می‌تواند کمبودها و نقصان‌ها را در این حوزه برطرف کند.

دهقانی‌نیا افزود: ساخت بخشی از این مجموعه‌ها آغاز شده و در مرحله ستون‌گذاری و فونداسیون است و بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با معاونت عمرانی استانداری اردبیل سعی بر این است تا این پروژه‌ها با سرعت عملیات اجرایی بیشتر به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان امسال ۲ تا سه سالن از این مجموعه‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود و سایر پروژه‌ها نیز قرار است سال آینده به سرانجام برسند.

دهقانی‌نیا اضافه کرد: در کنار احداث سالن ورزشی، تکمیل مجموعه‌های ورزشی نیمه‌تمام باقیمانده از سال‌های گذشته نیز در اولویت آموزش و پرورش است که در این زمینه از محل سفر رئیس جمهور اعتبار مناسبی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در کنار توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی، سعی ما بر این است تا سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی به شکل استاندارد در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد تا نسل آینده تنی سالم و پرنشاط داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در کنار تکمیل این مجموعه‌های ورزشی، امیدواریم با اقبالی که دانش‌آموزان و معلمان ورزش به این فضاها می‌کنند، شاهد برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در سطح ملی و استانی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132011

مهمترین اخبار ایران و جهان: