نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 16:27

نسل جوان جامعه نیازمند درک ماهیت و چیستی هنر است

جهرم-امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه قالب هنر با توجه به گستردگی آن در جامعه بسیار تاثیرگذار است، گفت: نسل نوجوان و جوان نیاز به درک ماهیت و چیستی هنر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین مدبر ظهر پنجشنبه در دیدار جمعی از هنرمندان و اعضا ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: نام گذاری هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت سید اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی فرصتی برای معرفی هنر واقعی به جامعه است.

وی روایت هنرمندانه شهید آوینی از دفاع مقدس که در قالب روایت فتح به تصویر کشیده شد را نمادی از تأثیرگذاری هنر در جهت حفظ افتخارات ملت و انتقال آن به نسل‌های دیگر دانست و افزود: نسل نوجوان و جوان نیاز به درک ماهیت و چیستی هنر دارد.

امام جمعه جهرم خاطرنشان کرد: برای بیان هنر و هنرمند دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد اما آنچه با توجه به آیات قرآن کریم شخصاً به آن دست یافتم این است که هنر انفاق هنرمند و کنشی تأثیرگذار از بینش اوست.

وی با تاکید بر اینکه هنرمند بعضاً چیزهایی را می‌بیند که دیگران قادر به رؤیت آن نیستند و در قالب هنرهای مختلف به جامعه عرضه می‌شود، عنوان کرد: باید قدر هنر و هنرمندانی که در راستای تقویت امید، همدلی و کاهش مشکلات در جامعه گام بر می‌دارند را دانست.

حجت الاسلام مدبر قالب هنر را با توجه به گستردگی آن در جامعه بسیار تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: این تأثیر را می‌توان در بخش‌های مختلفی از جمله مواردی چون سرود سلام فرمانده که ابعادی جهانی یافت مشاهده کرد.

وی همچنین تقویت رفتار و نگاه عفیفانه در جامعه را از دیگر توانمندی‌های هنر و هنرمند دانست که می‌تواند سرمایه اجتماعی بزرگی را در راستای جامعه‌ای اخلاق مدار و عفیف به همراه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131755

مهمترین اخبار ایران و جهان: