نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 17:07

حضور یکپارچه مردم اسلام آبادغرب در راهپیمایی روز قدس

کرمانشاه- مردم روزه دار اسلام آبادغرب در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اتحاد و حمایت خود را از مردم فلسطین را نشان دادند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- تینا نجفی: «هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نخواهد بود» یا «اگر ظلم را دیدی و در مقابل آن سکوت کردی در آن ظلم شریک هستیم» از جمله روایاتی است که بیانگر یکی از مفاهیم اسلام یعنی ظلم ستیزی است که به مسلمانان اجازه بی‌تفاوت بودن در مقابل ظلم و ستم را نمی‌دهد، مفهومی که در طول تاریخ پیامبران و ائمه اطهار (ع) و اکنون علما سعی در انتقال آن به مسلمانان و تمام مردم جهان را دارند.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران کسی بود که بعد از مدت‌ها در انزوا بودن مفاهیم اصیل اسلامی با همراهی مردم مسلمان ایران آنها را به منصه ظهور گذاشت و مردمی که مدت‌ها در انتظار چنین روزی بودند به ایشان لبیک گفتند و پس از گذشت بیش از چهار دهه همچنان پای حرف خود هستند و این بار قصد ندارند که اجازه دهند اسلام دوباره به انزوا رود.

یکی از اقدامات امام خمینی (ره) برای زنده نگه داشتن مفهوم مهم اتحاد و مقابله با ظلم در اسلام نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس بود و اهمیت مبارزه با ظلم و متحد بودن را به تمامی مسلمانان یادآوری کند اتحادی که می‌تواند مردم دنیا را به منجی آخرالزمان خود برساند بنابراین مسلمانان جهان با این هدف هرساله راهپیمایی این روز را به نشانه همراهی خود پر شکوه برگزار می‌کنند این راهپیمایی‌ها پس از بیان این جمله از طرف مقام معظم رهبری که فلسطین کلید رمزها ظهور است بیش از پیش شده و هر ساله به شکوه آن افزوده می‌شود.

مردم اسلام آبادغرب مردم شهری که به شهر شهیدان مرصاد معروف است و مردمی که در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادند همراه با تمامی مسلمانان جهان به تبعیت ائمه اطهار (ع) و به فرمان خداوند بر عدم سکوت در برابر ظلم در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و افکار خود را به نمایش می‌گذارند و پیام آمادگی برای جهاد را صادر می‌کند.

حضور یکپارچه مردم اسلام آبادغرب در راهپیمایی روز قدس

حضور اقشار و اصناف مختلف مردم اسلام آبادغرب و سر دادن یک صدای شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، یا ایها المومنین اتحدو اتحدو و شعارهای دیگر نشانگر همدلی مردم این دیار با هم و با دیگر مسلمانان و پایبندی به مفاهیم انقلاب و تلاش برای حفظ این مفاهیم و آرمان‌ها است.

روز قدس خاری در چشم رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با تدبیر هوشمندانه و وحی گونه امام راحل (ره) به نام روز قدس نامگذاری شد که خاری در چشم استکبار و رژیم غاصب و کودکش صهیونیست است و موجب وحدت و همگرایی امت مسلمین در طول سالیان شده است.

وی افزود: هر سال شاهد رشد روز افزون فرهنگ مبارزه با استکبار از طرف مسلمانان در سراسر جهان هستیم و این موضوع موجب صدور مفهوم مبارزه با ظلم و استثمار در ملت‌ها حتی در بدنه سایر اقشار مختلف دنیا از اقوام، ادیان، مرام‌ها و مسلک‌های مختلف شده است.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: یکی از عناصری که ایران در انقلاب اسلامی موفق به صدور آن شد بحث مبارزه با اسرائیل بود که حتی در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دهه چهل هم این گفتمان بزرگ مبارزه با اسرائیل تشکیل شده بود آن هم در شرایطی که از عِده و عُده زیادی برخوردار نبودند.

وی گفت: امروز ما از برکات حرکت الهی حضرت امام بهره مندیم و امیدواریم که این حرکت با پیش‌بینی مقام معظم رهبری موجب اضمحلال رژیم غاصب صهیونیست شود و مصادف با ظهور امام زمان (عج) مصادف قرار گیرد.

حضور یکپارچه مردم اسلام آبادغرب در راهپیمایی روز قدس

روز قدس تقابل جبهه حق و باطل است

فریبا مرادپناه یکی از شهروندان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز قدس نشان‌دهنده صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است و روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی است و روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است.

وی افزود: حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس نشان عزت و قدرت مسلمانان است و مسلمانان با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به وظیفه شرعی و دینی خود عمل کنند.

مراد پناه تصریح کرد: از شرکت اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس می‌توان دریافت مردم با وجود اختلاف سلیقه که دارند در مسائل اصلی با هم متحد هستند و با حضور خود در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز قدس را گرامی می‌دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1148355

مهمترین اخبار ایران و جهان: