نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 20:55

پرونده ۳۶ اثر فرهنگی و تاریخی اردبیل در انتظار ثبت ملی

اردبیل-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: پرونده ۳۶ اثر فرهنگی و تاریخی اردبیل در سال ۱۴۰۱ تهیه و برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده است.

حسن محمدی ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پرونده ۳۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال ۱۴۰۱ آماده شده و به وزارتخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده‌ها در چهار حوزه میراث طبیعی، ناملموس، غیرمنقول و منقول تهیه شده است، گفت: از میان آن‌ها ۱۶ پرونده در حوزه آثار منقول قرار دارد که شامل اشیا کشف شده از جمعه مسجد، خانه مروج و مجموعه چینی‌های اردبیل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: در حوزه آثار طبیعی نیز پرونده‌های دریاچه شورابیل، درخت گردوی کهن‌سال روستای گیله‌وار، درخت گلابی روستای می‌خوش گرمی و دو درخت ارسی روستای کزج برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده‌اند.

محمدی ادیب افزود: همچنین ۷ اثر منقول از جمله ۶ تپه و محوطه در شهرستان نیر و یک محوطه در پارس آباد و ۸ اثر ناملموس جزو سایر پرونده‌های ارسالی برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال ۱۴۰۱ هستند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های ارسالی طی هفته جاری و هفته آینده در وزارتخانه طرح می‌شوند و در صورت موافقت در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059611

مهمترین اخبار ایران و جهان: