نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 12:26

آئین «خون صلح» در اسلام آبادغرب با بخشش قاتل برگزار شد

کرمانشاه- آئین «خون صلح» در اسلام آبادغرب با بخشش قاتل به اختلاف ۱۲ ساله دو طایفه پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین خون صلح در شهرستان اسلام آبادغرب با بخشش قاتل به اختلاف بین دو طایفه کلهر پس از ۱۲ سال پایان داد.

بعد از دوازده سال اختلاف و مرگ چهار نفر در طایفه قوچه‌ای کلهر (خالدی کلهر) و سیاه سیاه کلهر با وساطت بزرگان و مسؤولین استان مراسم حسنه خون‌بس در روستای چقاجنگاه اسلام آبادغرب برگزار شد.

این مراسم که با استقبال پرشور مردم و مسئولین قضائی استان و شهرستان برگزار شد نمادی از اتحاد و برادری خلق شد و فقط با زحمات و پیگیری‌های طاقت‌فرسای بزرگان به سرانجام رسید.

خانواده مرحوم یحیی کاوسی از طایفه قوچه‌ای کلهر با شهامت و ایثار از حق قانونی و شرعی خود نسبت به قصاص حیدر فرجی از روستای چقاکبود سیاه سیاه گذشت کرده و رضایت دادند.

پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: خیلی از همکاران و بزرگ درخواست وساطت در این اختلاف را داشتند تا بیش از این کینه و دشمنی افزایش نیابد.

وی گفت: این گذشت از طرف این خانواده بزرگ موجب سربلندی همگی شده است؛ اگر خانواده مرحوم یحیی کاوسی بخواهند می‌توانند از حیدر فرجی سلب حیات کنند، خانواده مرحوم یحیی کاوسی و حقوق این خانواده تحت حمایت دستگاه قضائی است اما امروز این خانواده با بزرگی خود، گذشت کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بحث گذشت به لحاظ دلیل شرعی و دلایل عقلی توضیحاتی ارائه داد و افزود: فقه جزایی اسلام هم مجازات را وضع می‌کند و هم اجازه به گذشت می‌دهد. در قرآن کریم بعد از آیه قصاص بلافاصله از گذشت به عنوان یک ارزش انسانی و دینی صحت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1071499

مهمترین اخبار ایران و جهان: