نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 11:36

انتقاد آل‌هاشم از فرهنگ نادرست عزاداری در ایام عید غدیر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از فرهنگ نادرست عزاداری در ایام عید غدیر انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد ماست، گفت: این اقدام، حرکت مناسبی نیست و همه عزاداری‌ها باید بعد از روز مباهله باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد اظهار داشت: جشن های غدیر با عزم و همت تمام نهادها و دستگاههای استان به صورت باشکوه برگزار شود و پس از روز مباهله عزاداری و استقبال از محرم آغاز گردد.

وی تصریح کرد: با تاکید و پیگیری های انجام شده خوشبختانه در چند سال اخیر برگزاری عزاداری در ایام غدیر منتفی شده  است.

حجت الاسلام آل هاشم  از فرهنگ نادرست عزاداری در ایام عید غدیر انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد ماست خاطر نشان کرد: این اقدام، حرکت مناسبی نیست و همه عزاداری‌ها باید بعد از روز مباهله باشد تا جشن‌های عید غدیر به صورت باشکوه برگزار شده و پس از آن، عزاداری‌های استقبال از محرم آغاز شود.

وی تاکید کرد: بنیاد بین المللی غدیر در چند سال اخیر اقدامات مناسبی را انجام داده اما برگزاری آیین های عید غدیر تنها وظیفه بنیاد غدیر نیست و همه باید پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از ادارات و نهادها خواست تا آیین های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را به صورت باشکوه برگزار کنند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243899

مهمترین اخبار ایران و جهان: