نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:52

توجه به مخاطرات زیست محیطی باید در دستور کار واحدهای تولیدی باشد

قزوین- معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه تولیدی ها باید نگاه جدی نسبت به حفاظت از محیط زیست داشته باشند، گفت: بخش صنعت باید به مخاطرت زیست محیطی توجه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمانی صبح یکشنبه در جلسه بررسی و حل مشکل زیست محیطی پساب واحدهای تولیدی که همزمان با هفته حفاظت از محیط زیست برگزار شد اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست به عنوان یک سرمایه ملی باید توسط واحدهای تولیدی مورد توجه جدی قرار بگیرد، نمی‌توان به بهانه حمایت از تولید آسیب رساندن به محیط زیست را که خود از اصلی ترین سرمایه‌های ملی ماست را توجیه کرد.

رحمانی افزود: قوانین محیط زیستی بر پایه مطالعات دقیق علمی ابلاغ می‌شوند که رعایت آنها می‌تواند تضمین کننده زندگی بهتر برای نسل‌های آینده باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: مشکل پساب برخی واحدهای تولیدی یک مشکل قدیمی است که برای رفع آن باید به سمت استفاده از خطوط انتقال فاضلاب و استفاده از تصفیه خانه‌های موجود حرکت کرد.

رحمانی خاطر نشان کرد: در برخی مناطق به خصوص شهرستان تاکستان باید تصفیه خانه‌های جدید ساخته شود که در این زمینه لازم است از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان برای استفاده از تجهیزات به روز استفاده کرد.

در پایان معاون اقتصادی استاندار دستگاه‌های ذی ربط را مکلف کرد مطابق استانداردهای موجود بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داده و نواقص موجود را برطرف کنند.

گفتنی است جلسه بررسی و حل مشکل زیست محیطی پساب واحدهای تولیدی از جمله واحدهای فرآوری کشمش و دامداری‌های استان به ریاست رحمانی معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار و حضور مدیران کل جهاد کشاورزی و محیط زیست استان و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277011

مهمترین اخبار ایران و جهان: