نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 17:23

حاشیه جاده اراک - فراهان توسط شورای اداری استان مرکزی پاکسازی شد

اراک- همزمان با چهارمین روز از هفته محیط زیست در قالب پویش نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی، بخشی از حاشیه جاده اراک - فراهان توسط استاندار و اعضای شورای اداری استان مرکزی پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار مرکزی ظهر جمعه در حاشیه این آئین اظهار داشت: آلودگی هوا، مهمترین دغدغه مردم و همه ما است و از آن آسیب می‌بینیم و مقصرین هم معلوم هستند.

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه، عوارض آلایندگی، مجوزی برای آلایندگی نیست، افزود: اینکه عوارض گرفته شود تا صنایع، هوا و زمین را آلوده کنند، صحیح نیست و این عوارض فقط برای جبران بخش کوچکی از خسارت به محیط زیست است و اصل موضوع باید مهار شود و همت و عزم جمعی و احساس مسئولیت نیاز دارد.

وی ادامه داد: توجه به حفاظت از طبیعت باید به یک فرهنگ در میان عموم مردم تبدیل شود، گفت: در فرهنگ ایرانی و اسلامی همواره بر پاسداشت پاکیزگی طبیعت تاکید شده است و مردم باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

مخلص الائمه بر آموزش و فرهنگ سازی جمع آوری زباله از طبیعت توسط سازمان‌ها و تشکل‌ها تاکید کرد و افزود: مردم باید از ریختن هرگونه زباله در طبیعت خودداری کنند.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های مسئول و همه افرادی که دغدغه داشتن زندگی پاکیزه و حیات سالم دارند باید در این زمینه احساس تکلیف کنند تا توجه به حفاظت از طبیعت باید به یک فرهنگ در میان عموم مردم تبدیل شود.

استاندار مرکزی به وضعیت مدیران بومی استان اشاره کرد و افزود: بعد از سال‌ها، حجم و تعداد نیروهای بومی در صنایع استان زیاد شده و تعدادی از مدیران پروازی و بی‌خاصیت جای خود را به مدیران بومی و پرتلاش داده‌اند و بخشی که مدیر غیربومی هستند با انگیزه و پرتلاش و همراه با مجموعه مدیریت ارشد استان هستند و امید است صنایع آلاینده همکاری لازم را داشته باشند تا آلایندگی را مهار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273211

مهمترین اخبار ایران و جهان: