نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 21:14

سیلوهای گندم مغان مملو از پنبه/ سیلوی خالی کم داریم

بیله سوار- نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلوی ۱۰ هزار تنی شهر بیله سوار به جای گندم مملو از پنبه است و باید هر چه سریعتر تخلیه این سیلو انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جهانگیرزاده عصر پنجشبنه در جریان بازدید از مراکز خرید گندم در بیله سوار اظهار کرد: از ۶ ماه قبل سیلوی ۱۰ هزار تنی بیله سوار به محل دپوی پنبه خریداری شده تبدیل شده و در حالی که قرار بود تا فصل خرید این انبار خالی شود اما این امر میسر نشده است.

وی تصریح کرد: عملیات برداشت گندم از مزارع آبی بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز آغاز شده و به رغم خشکسالی ما با کاهش شدید تولید گندم در مغان روبه رو هستیم.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی پیش بینی تولید گندم را در شمال استان ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با تولید ۷۵۰ هزار تنی گندم در این شهرستان‌ها یک رکورد کاهشی در تولید محصول استراتژیک گندم را نشان می‌دهد.

جهانگیرزاده افزود: در کنار تولید کم، ما با کمبود انبارهای خالی نیز روبه رو هستیم که انبار و سیلوی ۱۰ هزار تنی بیله سوار به محل دپوی هفت هزار و ۵۰۰ تن پنبه تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دیگر انبار گندم این شهرستان که ۲ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت دارد به شکل استیجاری در اختیار اداره اموال تملیکی قرار گرفته در حالی که قرار بود از ابتدای خردادماه این انبارها تخلیه شود.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای خرید گندم در این شهرستان و ذخیره سازی آن با مشکل اساسی روبه رو هستیم و باید هر چه سریع‌تر مشکلات و نواقص برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271755

مهمترین اخبار ایران و جهان: