نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 14:57

تردد روان در جاده های آذربایجان غربی/خوی و سردشت درگیر سیلاب شدند

ارومیه - مدیرکل راهداری آذربایجان غربی گفت: با وجود بارش باران شدید در برخی مناطق استان تردد روان در جاده های استان در جریان است.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با وجود بارش، تردد در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی به صورت عادی برقرار است، افزود: فقط از شهرستان‌های خوی و سردشت گزارش انسداد و سیلابی شدن برخی مسیرها دریافت شده است.

وی اضافه کرد: از شب گذشته بارش باران در اکثر محورهای استان و نقاط شهری آغاز شده که این بارش‌ها در برخی محورها به صورت بارش تگرگ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های مختلف راهداری برای جلوگیری از انسداد مسیرها بر اثر سیلاب گفت: این تیم‌ها از شب گذشته با حضور در مسیرهای مختلف در سطح استان با هفت دستگاه خودرو از انسداد قطعی راه‌های سیلابی و ریزش آوار جلوگیری کردند.

آرامون اظهار کرد: شهروندان به علت تداوم بارش باران و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر تداوم آن تا روز یکشنبه، پیش از سفرهای ضروری با شماره ۱۴۱ تماس گرفته و از وضعیت مسیرها اطلاع یابند.

بارش شدید باران که از بامداد امروز شنبه در آذربایجان غربی آغاز شده، موجب آب گرفتگی معابر عمومی و خیابان‌ها و کندی تردد خودروها در نقاط مختلف شهر ارومیه شد.

شدت این بارندگی و آب گرفتگی به حدی بود که در برخی از مسیرهای درون شهری، تردد خودروها به کندی انجام می‌شود و عابران نیز در عبور از میادین و خیابان‌ها دچار مشکل شدند.

در بسیاری از نقاط شهری نیروهای شهرداری مشغول بازگشایی معابر و لایروبی نهرها و جداول هستند تا از وقوع آب گرفتگی جلوگیری کنند.

بنا بر تشخیص کارشناسان اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، بارش‌های رگباری تا فردا، یکشنبه در آذربایجان غربی و شهر ارومیه ادامه دارد.

در حال حاضر، بارش باران در شهر ارومیه نیز با شدت ادامه دارد که طبق برخی گزارش‌ها بویژه از مناطقی نظیر کوهنورد و کشتارگاه، آب گرفتگی معابر ایجاد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224911

مهمترین اخبار ایران و جهان: