نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 20:23

آموزش های ترافیکی در بیش از ۸۰ مدرسه حاشیه راه های گلستان اجرا شد

گرگان- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: آموزش های ترافیکی در بیش از ۸۰ مدرسه حاشیه راههای گلستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین تفتیک عصر شنبه در حاشیه برنامه آموزشی در یکی از مدارس گرگان اظهار کرد: بیش از ۱۷۵ مدرسه در حاشیه راه های استان وجود دارد که از ابتدای سال گذشته تاکنون در بیشتر از ۸۰ مدرسه آموزش‌های ترافیکی اجرا شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: هدف مهم از ارائه این آموزش‌ها، پیشگیری از حوادث و سوانح جاده‌ای بخصوص برای اقشار آسیب پذیر همچون دانش آموزان و عابران پیاده است.

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۵۳ درصد تلفات جاده‌ای استان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است، ادامه داد: اهمیت این آمار و شرایط خاص جاده‌های استان به دلیل شکل گیری روستاها در طول جاده و استفاده بی شمار دانش آموزان ساکن روستا از حریم جاده برای رفتن به مدرسه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را بر آن داشت تا برای ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها برنامه ریزی و اهتمام جدی تر داشته باشد.

تفتیک ادامه داد: آموزش موضوعات مختلف از قبیل مسائل ایمنی برای مقاطع پایه دبستان و کودکان بسیار تأثیرگذار بوده و بدین دلیل هدف و سیاستگذاری استانی، آموزش و فرهنگ سازی در سنین پایه و کودکان و نوجوانان بوده است.

در این مراسم دانش آموزان نکات ایمنی عبور و مرور از جاده را همراه با نمایش‌های عروسکی و موزیکال و شاد آموزش دیدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225711

مهمترین اخبار ایران و جهان: