نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:42

آیا هند موفق به ترغیب روسیه جهت خاتمه جنگ با اوکراین می‌شود؟

بلغارستان در اقدامی جهت خاتمه جنگ روسیه با اوکراین از هند خواسته با میانجیگری به جنگ روسیه با اوکراین خاتمه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه بلغارستان روز یکشنبه در ملاقات با همتای هندی خود در شهر «استکهلم» در سوئد از او خواسته تا با توجه به نفوذ بر روسیه، این کشور را مجاب به خاتمه جنگ با اوکراین کند.

به نوشته وبگاه «نوینیت» «ایوان کوندوف» وزیر خارجه بلغارستان در دیدار با «سوبراهامانیام جایشانکار» همتای هندی خود در استکهلم، مکان برگزاری وزرای خارجه  اتحادیه اروپا - منطقه هند و اقیانوس آرام از دهلی نو خواسته تا از نفوذ خود بر روسیه برای پایان دادن به جنگ علیه اوکراین استفاده کند.

اخیرا هزاران نفر در شهرهای مختلف بلغارستان به ویژه در «صوفیه» پایتخت این کشور با شعار «بلغارستان، منطقه صلح»، علیه جنگ و هرگونه مشارکت کشورشان در جنگ تظاهرات برگزار کردند.

براساس این گزارش، شرکت کنندگان در تظاهرات تاکید کردند که بلغارستان باید در منطقه صلح باقی بماند و از هرگونه مشارکت در درگیریهای نظامی از جمله روسیه با اوکراین  خودداری کند. تظاهرات کنندگان با تاکید بر اینکه ارسال سلاح به اوکراین نه تنها به عای شدن شرایط کمکی نمی‌کند بلکه شعله آتش را بدتر می‌کند و تلفات انسانی را افزایش می‌دهد خواستار حاکمیت دولت بر کشور و بسته شدن پایگاههای ناتو در این کشور شدند. 

 به گزارش این منبع خبری، وزیر خارجه بلغارستان در دیدار غیر رسمی نیز با «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین نیز بر لزوم ادامه حمایت از اوکراین در شرایط تجاوز روسیه تاکید کرد.

کوندوف در گفت‌و‌گو با همتای هندی خود که از وی برای دیدار از بلغارستان دعوت کرده بود، خواست تا از نفوذ خود بر روسیه برای پایان دادن به جنگ استفاده کند.

وزیر خارجه هند اخیرا با اشاره به تلاش موفق چین در تنش زدایی بین ایران و عربستان از اقدام این کشور برای خاتمه درگیری بین روسیه و اوکراین خبر داد. وزیر خارجه هند  گفت که هند تلاش کرده در درگیری روسیه و اوکراین کمک کند نه به این دلیل که چین کاری انجام داده ، بلکه به این دلیل که وضعیت اوکراین سزاوار این اقدام است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211755

مهمترین اخبار ایران و جهان: