نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 14:54

ابتکار استاندار مازندران با انتخاب ۱۳ شهردار جوان برای محله آسیب‌پذیر ایزدشهر

استاندار مازندران در بازدید از منطقه آسیب‌پذیر شهید رجایی ایزدشهر نور با تاکید بر ارائه خدمات شهری به ساکنین این منطقه گفت: ۱۳ جوان از۱۳ کوچه این محله را به عنوان شهردار انتخاب می‌کنیم تا برای تحول در ارائه خدمات با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران از منطقه آسیب‌پذیر شهید رجایی ایزدشهر بازدید کرد‌.

سیدمحمود حسینی پور در این بازدید با اشاره به قدمت ۵۰ ساله این منطقه، افزود: متاسفانه به‌دلیل عدم توجه به برخی قوانین و مقررات؛ این منطقه در شمار مناطق کم برخوردار و آسیب‌پذیر قرار گرفت که برای تحول در ارائه خدمات عمومی و برخورداری مردم منطقه آسیب‌پذیر شهید رجایی برنامه‌ریزی کردیم. ‎

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه این منطقه در اسرع وقت باید در دایره خدمات شهری و اجتماعی قرار گیرد و مردم از خدمات لازم و مورد نیاز برخوردار شوند، تصریح کرد: البته این اقدام در وهله نخست به همکاری و تعامل مردم ساکن در این منطقه بستگی دارد تا با یک برنامه ریزی صحیح کمبودها جبران شود.

حسینی‌پور به مشکل مسکن در اولویت مشکلات این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: باید سازوکاری برای ایجاد مسکن مناسب برای خانوارها در این منطقه در نظر گرفته شود.

وی به ساخت‌و ساز در حرایم رودخانه در پایین ترین سطح ایمنی، فقدان بهداشت و درمان، زباله و فقدان آموزش برای کودکان از دیگر معضلات زندگی در این منطقه نام برد و اظهار کرد: خدمات عمومی نظیر برق، آب و گاز از دیگر مشکلات این منطقه است که اکثر خانواده‌ها از آن برخوردار نیستند که باید با کمک همه دستگاه‌ها برای آن‌ها تدبیر شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز تصمیم گرفته شد تا شهرداری برای ارائه خدمات شهری و لازم برای ساکنین این منطقه اقدام نماید، گفت: همچنین برای مسکن مردم این منطقه که فاقد مسکن هستند، برنامه داریم و در تلاشیم تا دولت با کمک خیرین برای مسکن کسانی که فاقد شرایط مالی مناسب هستند، اقدام کند.

حسینی‌پور با بیان این که در اقدامی مبتکرانه؛ ۱۳جوان از۱۳ کوچه این محله را به عنوان شهردار انتخاب می‌کنیم تا برای تحول در ارائه خدمات با شهرداری همکاری کنند، افزود: تسهیلاتی را نیز برای برخی مردم در نظر گرفتیم و برای اشتغال جوانان این منطقه نیز برنامه داریم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648360

مهمترین اخبار ایران و جهان: