نیوز سیتی!
26 بهمن 1402 - 16:02

عبور الکسانیان از رکورد آرمن نازاریان/ فینال جهانی برای قهرمان ارمنی تکرار نشد

آرتور الکسانیان باوجود عقب افتادن از مورتاز علی‌یف روس، کامبک کرده و اجازه نداد ماجرای فینال جهانی بلگراد برایش تکرار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شب گذشته (25 بهمن) مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا با قهرمانی تیم ترکیه در بخارست به پایان رسید.

آرتیوم دلیانو از مولداوی در 55 کیلو، نیهات ممدلی از آذربایجان در 60 کیلو، مراد ممدوف از آذربایجان در 63 کیلو، حسرت جعفروف از آذربایجان 67 کیلو، سلجوق کان از ترکیه در 72 کیلو، مالخاز آمویان از ارمنستان در 77 کیلو، آلپرن بربر از ترکیه در 82 کیلو، الکساندر کوماروف از صربستان در 87 کیلو، آرتور الکسانیان از ارمنستان در 97 کیلو و سرگی سیمینوف از روسیه در 130 کیلوگرم قهرمان این رقابت‌ها شدند.

در حالی که در شب دوم مسابقات قهرمانی اروپا رضا کایالپ که می‌توانست با رسیدن به طلای سیزدهم اروپایی‌اش، از رکورد الکساندر کارولین بگذرد، با ضربه فنی مغلوب سرگی سیمینوف روس شد.

او چند ماه قبل از مسابقات قهرمانی اروپا نیز در فینال رقابت‌های جهانی باخت تلخ و ثانیه آخری را مقابل امین میرزازاده تجربه کرده بود که پرونده پیکارهای قهرمانی اروپا نیز برایش به همان شکل بسته شد.

در شب سوم مسابقات رومانی، آرتور الکسانیان دیگر قهرمان بزرگ کشتی فرنگی جهان این فرصت را داشت که به نوعی برای کشتی ارمنستان رکوردشکنی کند، او هم مثل کایالپ فینال مسابقات جهانی 2023 را ثانیه آخری به روسیلوی کوبایی واگذار کرده بود و برای فراموشی آن شکست در قهرمانی اروپا روی تشک رفت.

الکسانیان باوجودی که 3-صفر از مورتازعلی‌یف روس عقب افتاده بود، به سرنوشت کایالپ دچار نشد و درنهایت این مبارزه را 6-3 به سود خود تمام کرد تا هفتمین طلای اروپایی‌اش را در بخارست بگیرد.

پیش از آرمن نازاریان قهرمان بزرگ ارمنی -بلغاری با 6 طلای اروپایی رکورددار بود که آرتور الکسانیان با رسیدن به هفتمین طلایش، اولین کشتی‌گیر ارمنی شد که این تعداد طلای اروپایی را به دست آورده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1671260

مهمترین اخبار ایران و جهان: