نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 15:56

اشتغال پایدار صدها بانوی هرمزگانی با اجرای طرح توانمندسازی بانوان شهر بندرعباس

مجری طرح توانمندسازی بانوان شهر بندرعباس از اجرای این طرح ویژه بانوان مددجوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.

 لیلا امینی، مجری طرح توانمندسازی بانوان شهر بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس توضیحاتی در رابطه با این طرح ارائه کرد و گفت: طرح توانمندسازی، ویژه بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست است که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند.

وی در رابطه با اجرای طرح فوق افزود: در این خصوص نشست ‌های متعددی با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس برگزار کردیم و فرهنگسرای محلات را با هدف افزایش توانمندی و مهارت برای حضور فعال بانوان و خانواده‌ها علاوه بر کارکرد فرهنگی سابق، نیز فعال کردیم.

معاون علمی فرهنگی دانشکده تعلیم وتربیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره‌ها برای مددجویان این است که بانوان استقلال مالی پیدا کنند و از پوشش نهادهای حمایتی خاص، خارج شده و به اشتغال پایدار برسند.

وی در رابطه با تعداد بانوان علاقه مند و مشغول به کار در این فرهنگسراها افزود: نزدیک به ۷ ماه از آغاز اجرایی شدن این طرح می‌گذرد در همین مدت کوتاه استقبال خوبی از سوی بانوان این مناطق به عمل آمده است البته تعداد هر محله از ۳۰ تا ۷۰ نفر متغییر است اما تعداد کل آنها به ۳۰۰ نفر می‌رسد و در کارگاه‌ها به تفکیک صنف‌های‌شان آموزش می‌بینند.

امینی گفت: کارکرد اصلی این فرهنگسراها، انجام فعالیت‌های فرهنگی بوده است که در حال حاضر با اجرای طرح توانمندسازی کارکرد مضاعفی پیدا کرده است و با افزایش مهارت بانوان بازاریابی گسترده ایی برای کسب و کار خانگی‌شان اعم از بسته بندی مطلوب برای کالاها، خیاطی یا گلدوزی وصنایع خاص هرمزگان به صورت برند به بازار استان و حتی در نمایشگاه‌های استان‌های دیگر عرضه شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در رابطه با حمایت دیگری که از این بانوان می‌شود، اظهار کرد: مدرس کارگاه آموزشی و همچنین تهیه پارچه‌ها را با هزینه خودمان در اختیار بانوان قرار خواهیم داد و حتی فروش تولیدات با خودمان خواهد بود به این صورت که با برپایی نمایشگاه در فرهنگسراها و در دانشگاه‌ها و درسطح شهرمحصولات را به بازار عرضه می‌کنیم.

امینی ادامه داد: البته در این مدت چند دوره مدرس حضور پیدا کرده و آموزش‌های لازم را به این بانوان داده است و بازدیدهایی نیز از تولیدات بانوان صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ۷ ماه گذشته بازارچه‌های مناسبتی از جمله در بقعه پنجعلی دایرشده و بانوان روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در بازارچه مستقر هستند از پخت نان  تا صنایع دستی هرمزگان را عرضه می‌کنند که امیدواریم در ادامه این روند به دیگر محلات نیز تسری پیدا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662916

مهمترین اخبار ایران و جهان: