نیوز سیتی!
16 اسفند 1402 - 18:42

افتتاح نمایشگاه اسناد و تصاویر «ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی» در ژنو

نمایشگاه فیزیکی «ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی» که مجموعه‌ای از ۳۰  عکس و سند تاریخی که بیانگر قدمت حضور و فعالیت کشورمان در محیط و سازمان‌های چندجانبه است در ژنو افتتاح شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه فیزیکی «ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی» روز چهارشنبه 16 اسفند ماه با سخنرانی "تاتیانا والاوایا"، مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد و علی بحرینی، سفیر ایران در ژنو افتتاح شد.

در این مراسم که با هنرنمایی گروه موسیقی هور از ایران و استقبال قابل توجه حضار از هنر سنتی موسیقی اقوام ایرانی همراه بود، والایاوا در خصوص اهمیت و جایگاه موسیقی و فرهنگ ایران سخن گفتند.

بحرینی در سخنرانی افتتاحیه خاطرنشان ساخت: سابقه وزارت امور خارجه در ایران به حدود دویست سال می‌رسد که از این مدت بیش از 100 سال آن در تعامل با چندجانبه گرایی قبل و بعد از جامعه ملل بوده، این برنامه و نمایشگاه در واقع بخشی از سابقه از زمان آغاز مذاکرات برای تشکیل جامعه ملل به بعد و دوران سازمان ملل را شامل می‌شود.

وی با توجه به حضور گروه موسیقی هور در آیین افتتاحیه این نمایشگاه افزود: روح چند جانبه گرایی یاد آموری موسیقی است که در بردارنده عناصری سازنده از قبیل قدرت هماهنگی، انسجام  و تنوع است.

در این نمایشگاه، با همکاری آرشیو سازمان ملل و  وزارت امور خارجه اسناد و تصویر  به نمایش درآمده‌اند که نشانگر یک سده تلاش ایرانیان برای تحکیم و تقویت چند جانبه گرایی است.

این نمایشگاه که با استقبال جمع زیادی از دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل متحد افتتاح شد؛ مجموعه‌ای از 30  عکس و سند تاریخی که بیانگر قدمت حضور و فعالیت کشورمان در محیط و سازمان‌های چندجانبه است به مدت 7  روز از 14 لغایت 21 اسفند در محل ساختمان E  سازمان ملل متحد در ژنو برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1683216

مهمترین اخبار ایران و جهان: