نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 22:57

امضای تفاهم‌نامه علمی، صنعتی و کاربری در گیلان

به منظور فراهم آوردن بستری مناسب جهت توانمندسازی و ارتقای دانش شغلی و کسب مهارت‌های علمی و عملی واحدهای تولیدی و دانشجویان دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری میان صمت و دانشگاه علمی کاربردی گیلان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز تفاهمنامه همکاری فی‌مابین صنعت، معدن و تجارت گیلان با دانشگاه علمی کاربردی گیلان امضاء شد. 

از اهداف انعقاد این تفاهمنامه، فراهم آوردن بستری مناسب جهت توانمندسازی و ارتقای دانش شغلی و کسب مهارت‌های علمی و عملی واحدهای تولیدی و دانشجویان دانشگاه است. 

استفاده از ظرفیت‌های علمی مدرسان خبره، استفاده از ظرفیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی واحدهای صنعتی در دانشگاه، کمک به ایجاد واحدهای دانش بنیان در مراکز صنعتی، همکاری در برگزاری استارتاپ‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی برای صنایع استان از جمله موارد همکاری در قالب این تفاهمنامه است. 

تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت معدن و تجارت گیلان در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم فاصله گرفتن از دانش نظری و ضرورت پردازش بیشتر بر فنون کاربرد محور اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این اداره کل، هدایت صنعت به سمت دانش بنیان شدن و به کارگیری علوم جدید در جهت افزایش رقابت‌پذیری تولیدات کشور در سطح جهانی است. 

به گفته وی، رشد تکنولوژی در حوزه تولید ماحصل بالندگی نوابغ و اندیشمندان دانشگاهی است و در این تفاهمنامه به توسعه رشته‌های فنی و مهارتی مرتبط با صنایع استان در مراکز آموزشی علمی و کاربردی سطح استان با هدف افزایش صنایع دانش بنیان تاکید شده است. 

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به فرصت‌های فراوان همکاری دانشگاه و صنعت افزود: استفاده از روش‌ها و مدل‌های علمی و به روز در تولید با توجه به وجود تحریم‌ها در سر راه تولید ارتباط مستمر صنعت با دانشگاه می‌تواند بسیار گره گشا باشد. 

ابراهیم کازرونی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: برگزاری تورهای صنعتی جهت آشنایی دانشجویان با صنعت استان یکی از اهداف این دانشگاه است و اجرای بازدیدها در قالب اردوهای دانشجویی می‌تواند در جهت تقویت فرهنگ تولید و کارآفرینی راهگشا باشد. 

آنطور که کازرونی گفته، مهمترین هدف دانشگاه علمی کاربردی، پرورش نیروهای کارآمد و ارتقاء رشته‌های متناسب با نیاز حوزه کسب و کار در صنعت استان است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631316

مهمترین اخبار ایران و جهان: