نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 11:29

کشف ۴۸۰ سلاح شکاری غیر مجاز در گیلان

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ۱۰ ماهه گذشته ۴۸۰ تفنگ شکاری مجاز و غیرمجاز در گیلان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رامین زراعتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان امروز در گفت‌وگوی با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۴۸۰ تفنگ شکاری مجاز و غیرمجاز در گیلان کشف و ضبط شد، اظهار کرد: این تعداد اسلحه شکاری در مناطق شکارممنوع کشف و همچنین به دلیل نداشتن پروانه شکار سلاح‌هایشان توقیف شد. 

وی با اعلام مناطق شکار ممنوع در گیلان گفت: پارک ملی خشکی دریایی بوجاق کیاشهر، تالاب سلکه و سیاه کیشیم، لیسار تالش و سیاهمزگی شفت از مناطق شکارممنوع و حفاظت‌شده گیلان است. 

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در دی ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ اسلحه شکاری کشف و ضبط شد که بیشترین میزان کشفیات در مناطق تالابی این استان در سال جاری بوده است. 

زراعتی با تاکید بر ایجاد محیطی امن برای پرندگان در گیلان بیان کرد: شهروندان با توجه به برودت هوا باید برای حیات و تغذیه پرندگان، محیطی امن ایجاد کنند زیرا که آنان در این فصل از سال به دلیل سرمای هوا زمین‌گیر می‌شوند. 

وی با اشاره به وجود ۱۷۰ محیط‌بان در گیلان گفت: گیلان ۱۷۰ محیط بان دارد که در بیست پاسگاه محیط‌زیست در گیلان برای حفاظت از منابع طبیعی فعالیت کرده و نقش مهمی در حفاظت از زیست محیط استان دارند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650516

مهمترین اخبار ایران و جهان: