نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 11:19

مرز شوشمی دارای سالن پایانه مسافری می‌شود

کرمانشاه- ️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: مرز شوشمی در اینده نزدیک دارای سالن پایانه مسافری می‌شود.

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اتمام عملیات توسعه سایت موقت مسافری پایانه مرزی شوشمی با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و مقامات ارشد استانی و عراقی این مرز بازگشایی و تردد مسافران ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی آغاز شد.

️وی افزود: پایانه مرزی شوشمی دومین مرز قدیمی استان محسوب می‌شود و رونق آن از اهمیت فراوانی برای استان برخوردار است و برای آماده سازی سایت موقت مسافری پایانه مرزی شوشمی ۲۵ هزار متر مکعب خاک برداری در زمینی با محیط سخت و سنگی از سه دستگاه بیل مکانیکی چکش‌دار، ۲ دستگاه لودر و یک دستگاه بلدوزر سنگین و نیز هفت دستگاه کامیون برای حمل و تخلیه استفاده شده که با اتمام عملیات خاک برداری ۲ هزار متر مربع فضای سایت موقت توسعه می‌یابد.

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲۵۰ متر دیوار بتنی پیش ساخته، ۲۵۰ تن آسفالت در محور شوشمی و ۲۵۰ تن آسفالت برای محوطه سازی سایت موقت مسافری پایانه شوشمی مورد استفاده قرار گرفته است.

کرمی با اشاره به دیگر اقدامات زیرساختی پایانه مرزی شوشمی، گفت: برای ایجاد پایانه مسافری دو برنامه داریم که در برنامه بلندمدت ایجاد یک سالن پایانه مسافری مشابه آنچه در مرزهای دیگر وجود دارد اما تا آن زمان برنامه کوتاه مدت ایجاد یک سایت موقت مسافری در پایانه مرزی شوشمی با امکانات لازم برای تردد مسافر است که برای انجام امورات مربوط به تردد مسافرین ۱۴ عدد کانکس برای حضور ادارات برق، تلفن، فیبر نوری نصب و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: پروژه سایت موقت مسافری پایانه مرزی شوشمی با توجه به موافقت شورای امنیت کشور در خصوص تردد مسافر انجام گرفته و از مزیت‌های تردد این پایانه مرزی می‌توان بُعد مسافت شهرستان پاوه و مرکز استان به مرز عراق و استان‌های حلبچه اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314660

مهمترین اخبار ایران و جهان: