نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 11:52

سلامت آب شهرستان تنگستان به صورت مستمر نظارت می‌شود

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: سلامت آب شهرستان تنگستان به صورت مستمر نظارت می‌شود.

ماه زرافشون رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان تنگستان با ۱۱۶ روستا و سه شهر روزانه دارای مصرف روزانه ۳۵ هزار مترمکعب آب است که با ۱۱ کلریناتور بر سلامت آب مصرفی شهرستان نظارت داریم.

وی افزود: با نظارت بر آب مصرفی شهرستان با انجام کلر سنجی و انجام آزمایش‌های میکروبی بر پیشگیری از آلودگی منبع آب آشامیدنی، تصفیه آب برای کاهش یا حذف آلودگی، برای رسیدن به استانداردها و پیشگیری از آلودگی آب در مدت ذخیره‌سازی تأکید داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در تمامی نقاط شهرستان به‌صورت روزانه کلر سنجی از نقطه مصرف آب آشامیدنی انجام می‌شود که این میزان ماهانه نزدیک به چهار هزار تست کلر سنجی و ۱۵۰ نمونه میکروبی آب است.

رفیعی با تأکید بر تجهیز و بروز رسانی تجهیزات تأسیسات آب در شهرستان تصریح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرستان در این زمینه می‌توان به تأسیسات آبرسانی شهید زنده بودی روستای کناری با توزیع روزانه دو هزار مترمکعب آب و پوشش ۱۳ روستا و تأسیسات آبگرم میر احمد با توزیع روزانه ۶ هزار مترمکعب آب با تحت پوشش قرار دادن ۵۰ روستا در شهرستان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تجهیز شدن به سامانه گندزدائی محلولی جدید، نوسازی کلریناتور و اصلاح نحوه تزریق پرکلرین کمک شایانی به اطمینان از سلامت و ایمنی آب در شهرستان کرده است.

رفیعی با تقدیر از همکاری اداره آبفای شهرستان تنگستان در زمینه سلامت آب با شبکه بهداشت و درمان گفت: تلاش داریم آنچه به‌عنوان وظیفه ذاتی بهداشت و درمان تنگستان به‌عنوان متولی سلامت شهرستان است را به بهترین شکل ممکن آن انجام دهیم و در این راستا نیز از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324360

مهمترین اخبار ایران و جهان: