نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 22:39

دستگاه قضائی و پلیس باید به سمت مدیریت اختلافات حرکت کنند

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری کرمانشاه مدیریت اختلافات شخصی و گروهی را مسئله‌ای مهم عنوان کرد و گفت: دستگاه قضائی و پلیس باید به سمت مدیریت اختلافات حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی زاده بعد از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از مسئولان عالی قضائی که به همت انتظامی استان در سالن جلسات دفتر فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بدون هیچ تردید امروز پلیس و دستگاه قضائی مسئولیت سنگینی در حوزه تأمین نظم و امنیت و برخورد با افراد مجرم و هنجارشکن دارند.

وی با اشاره به انتظارات به حق مردم از دستگاه قضائی و پلیس برای تأمین امنیت در جامعه، گفت: باید بتوانیم این خواسته و مطالبه شهروندان را به بهترین نحو برآورده و تلاش کنیم آن امنیتی که ایجاد شده است را به خوبی احساس کنند.

توسلی زاده یادآوری کرد: با این حال فراوانی برخی جرم‌ها نظیر سرقت در کرمانشاه باعث شده مردم آنگونه که باید امنیت را احساس نمی‌کنند که باید تلاش کنیم این نقیصه هم مرتفع و با سارقان قاطعانه تر از قبل برخورد کنیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه، دستگاه قضائی و پلیس را محل رجوع مردم در هنگام سختی و گرفتاری عنوان کرد و گفت: همین موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و باید در مقابل تک تک آنها و هر انسان گرفتاری که احساس می‌کند به او ظلمی شده احساس مسئولیت کنیم.

وی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تسهیل گری کار مردم، افزود: همه نهادهای حاکمیتی از جمله دستگاه قضائی و پلیس باید خود را مکلف به این امر دانسته و با تبعیت از منویات رهبری از هیچ تلاش برای رفع مشکلات مردم دریغ نکند.

توسلی زاده همچنین با اشاره به اینکه باید برای کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی تلاش کرد، گفت: تشکیل هر پرونده‌ای هم برای پلیس و هم دستگاه قضائی هزینه بر است و باعث اتلاف زمان و کند شدن رسیدگی به دیگر پرونده‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه بر موضوع مدیریت اختلافات و تلاش برای صلح و سازش میان افراد و گروه‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه قضائی و پلیس باید به این سمت بروند تا از حوادث ناگوار بعدی که حتی ممکن است به قتل بینجامد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول دستگاه قضائی و پلیس باید ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اختلافی و جلوگیری از تکرار جرم باشد، یادآوری کرد: در مرحله بعدی اگر یقین حاصل شود فرد مجرم قابلیت اصلاح ندارد و امکان ارتکاب مجدد جرایم خشن از سوی وی بالاست بدون شک قاطعانه با او برخورد می‌شود.

توسلی زاده در پایان با ابراز خرسندی از حضور سردار حاجیان به عنوان فرمانده انتظامی استان، وی را فرمانده ای لایق همراه با دانش روز معرفی کرد و گفت: قطعاً با نگاهی که وی به مسائل دارد شاهد ارتقا امنیت در کرمانشاه خواهیم بود و دستگاه قضائی نیز حمایت‌های لازم و قانونی را از برنامه‌ها و اقدامات پلیس به عمل خواهد آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322960

مهمترین اخبار ایران و جهان: