نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 18:23

پرواز بمب افکن اتمی آمریکا و جت‌های کره جنوبی جهت ارعاب پیونگ‌یانگ

بمب افکن «بی-52» آمریکا و شماری از جنگنده‌های کره جنوبی در بحبوحه تنش با کره شمالی رزمایشی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک بمب‌افکن اتمی و شماری از جنگنده‌های آمریکا همراه با جت‌های نیروی هوایی کره جنوبی رزمایشی را جهت ارعاب کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» مقامات کره جنوبی اعلام کردند که یک بمب افکن راهبردی «بی-۵۲» آمریکا و شماری از جنگنده‌های این کشور روز جمعه با حضور جت‌های کره جنوبی این رزمایش را برگزار کردند.

این رزمایش در حالی برگزار شد که شهروندان کره شمالی دوشنبه گذشته تظاهرات گسترده‌ای را در پیونگ یانگ برگزار کردند. مردم در این تظاهرات شعارهایی با مضمون «جنگ انتقام جویانه» برای نابودی ایالات متحده سر دادند(جزئیات بیشتر).


تجمع ضد آمریکایی مردم کره شمالی

 

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که علاوه بر بمب افکن بی-۵۲، جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶» آمریکا در کنار جنگنده‌های «اف-۳۵» و «اف-۱۶»  کره جنوبی در این رزمایش شرکت کردند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش تعهد متحدان به تقویت موضع دفاعی را نشان داد. نظامیان دو کشور از ماه مارس تمرینات آموزشی مختلفی از جمله مانورهای هوایی و دریایی انجام داده‌اند.

کره شمالی این رزمایش را به عنوان تمرینی برای جنگ محکوم  و متحدانش را به تشدید «باج‌خواهی اتمی» متهم کرده است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است. بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ از پرتاب موشک‌های بالستیک منع شده است، اما می‌گوید این قطعنامه‌ها برنامه فضایی غیرنظامی را شامل نمی‌شود. با این حال، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا مدعی هستند که پرتاب ماهواره‌های پیونگ یانگ با اهداف نظامی است.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی در آوریل توافق کردند که استقرار دارایی‌های راهبردی آمریکا را به عنوان بخشی از اقداماتی برای پاسخ بهتر به آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی افزایش دهند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322616

مهمترین اخبار ایران و جهان: