نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 23:36

کم ‌آبی در ییلاق‌ها مشکل عشایر آذربایجان غربی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خشکسالی از تهدیدات مهم برای عشایر استان است، گفت: طبق بررسیهای انجام شده میزان دبی اغلب چشمه‌های مورد استفاده عشایرکاهش چشمگیر یافته و آبهای جاری نیز خشک شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناجی مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خشکسالی از تهدیدات مهم برای عشایر استان است، اظهار داشت: طبق بررسیهای انجام شده میزان دبی اغلب چشمه‌های مورد استفاده عشایرکاهش چشمگیر یافته و آبهای جاری نیز خشک شده‌ است.

ناجی اضافه کرد: در بازدیدهای میدانی که از ییلاقهای جنوب استان انجام شد، نیاز به تأمین آب در بخش عشایری بسیار بالا بوده و ذخیره سازی آب در منابع ضروری است.

وی، با بیان اینکه کمبود آب در ییلاقهای چالدران نیز مشهود است، گفت: این موضوع رصد می‌ شود و به دنبال تأمین تانکرهای سیار و منابع آب برای رفع نیاز آنان هستیم.

مدیرکل امورعشایری آذربایجان غربی افزود: با توجه به تنش آبی موجود برای رفع مشکلات آب آشامیدنی جمعیت عشایری استان درصدد هستیم تا با لوله گذاری و بهسازی چشمه‌ها و با استفاده از تانکرهای آبرسانی سیار و مخازن تأمین آب در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1362216

مهمترین اخبار ایران و جهان: