نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 17:11

معاملات در فعالیت‌های هرمی، وجه شرعی ندارد

امام‌جمعه بادرود گفت: گاهی شنیده می‌شود که در شهرستان برخی در مقام توسعه و ترویج و تبلیغ فعالیت‌های هرمی هستند، با صراحت اعلام می‌کنم که در مجموعه‌های هرمی هدف کسب سود است و تقریباً بر مبنای فعالیت‌های شبه قمار است و این‌گونه معاملات وجه شرعی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر و تبریک میلاد امام علی (ع) اظهار کرد: هدف از یادآوری ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ایجاد زمینه‌ای برای شکرگزاری نعمت‌های الهی است که خداوند به ما ارزانی بخشیده و خداوند در این ایام ملت مقاوم ایران را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است.

وی افزود: باید از آن روزهای فراموش ناشدنی تجلیل کرد، امروز بعد از ۴۴ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد این ملت همچون کوه ثابت و استوار ایستاده است و از دین خود و استقلال و آزادی جمهوری اسلامی دفاع می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: دهه فجر در حقیقت دهه تجلیل و تکریم از امام خمینی (ره) و یادگارهای امام بزرگوار است؛ یادگار امام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وحدت، اخوت، توکل و اعتماد و ایمان به خدا است و از مهم‌ترین یادگاران امام خمینی (ره) پیروی کردن از مقام شامخ ولایت‌فقیه است.

امام‌جمعه بادرود گفت: گاهی شنیده می‌شود که در شهرستان برخی در مقام توسعه و ترویج و تبلیغ فعالیت‌های هرمی هستند، با صراحت اعلام می‌کنم که در مجموعه‌های هرمی هدف کسب سود است درحالی‌که اساساً کالایی وجود ندارد و خرید و فروشی در کار نیست.

وی ادامه داد: بنابراین فعالیت آن‌ها بر مبنای بخت و اقبال و تقریباً بر مبنای فعالیت‌های شبه قمار است و لازم است نظر مراجع معظم تقلید را در این رابطه به محضر شما تقدیم کنم که این‌گونه معاملات وجه شرعی ندارد و در حکم ربا و حرام است و این نوع کارها نوعی کلاه‌برداری و حرام است و باید از آن پرهیز شود.

قاسمی با اشاره به زلزله خوی گفت: همگان باید هر چه در توان دارند به زلزله‌زدگان کمک کنند، بیاییم به خانواده‌هایی که خانه وزندگی خود را ازدست‌داده‌اند کمک کنیم هرچند که کم باشد.

انقلاب اسلامی معجزه ماندگار تاریخ است

حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر و تبریک میلاد امام علی (ع) اظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه ماندگار تاریخ بوده و تا رسیدن پرچم انقلاب به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) این معجزه ماندگار خواهد بود.

وی افزود: معجزه انقلاب اسلامی این است که با محاسبات نظامی و سیاسی جهان ‌همخوانی ندارد و هر طور که سیاسیون و نظامیان جهان محاسبه کردند، نتوانستند خود را برای پیروزی انقلاب قانع کنند و این نکته معجزه انقلاب را می‌رساند.

یعقوبی تصریح کرد: این انقلاب امروز الگوی آزادگان جهان شده و می‌بینیم که انتفاضه و مقاومت فلسطین با تأسی از انقلاب ما شکل گرفت و این مقاومت تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ق/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1017160

مهمترین اخبار ایران و جهان: