نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 16:36

احداث بازار آهن‌فروشان اردبیل در جاده کورائیم به‌زودی آغاز می‌شود

اردبیل- شهردار اردبیل گفت: احداث بازار جدید آهن‌فروشان در خارج از محدوده شهری که یکی از مطالبات دیرینه کلان‌شهر اردبیل بود به‌زودی آغاز می‌شود.

محمود صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: احداث بازار جدید آهن‌فروشان در خارج از محدوده شهری که یکی از مطالبات دیرینه کلان‌شهر اردبیل بود پس از رأی قاطع اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل و با انتخاب پیمان‌کار طرح به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز به‌دنبال تحقق این موضوع بودند، افزود: بازار جدید آهن‌فروشان در قالب طرح مشارکتی و در زمینی به مساحت حدود ۳۸ هکتار در جاده کورائیم ایجاد و تحویل فعالان این صنف می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به این‌که پروژه فوق با اعتباری حدود یک هزار میلیارد تومانی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: هدف شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل از انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از محدود شهر، تنها پاسخ به مطالبات شهروندان و ایجاد زمینه‌های آرامش برای مردم است.

صفری با اشاره به این‌که طرح انتقال بازار آهن‌فروشان اردبیل نزدیک ۱۵ سال بود که اجرا نمی‌شود، بیان کرد: بازار جدید طی ۳ سال آتی احداث و به‌طور کامل در اختیار فعالان این صنف قرار می‌گیرد؛ کاهش آلودگی‌های بصری، صوتی و کاهش ترافیک از مزایای انتقال بازار آهن‌فروشان به خارج از شهر است‌.

وی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم با عملیاتی شدن این طرح، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت انتقال سایر مشاغل مزاحم به خارج از محدوده شهری نیز محقق شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973016

مهمترین اخبار ایران و جهان: