نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 21:12

آموزش محیط زیست از مدارس ابتدایی شروع شود

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آموزش محیط زیست در حوزه‌های مختلف باید از مدارس ابتدایی و کتب درسی شروع شود تا ما در سال‌های آینده نتایج مطلوبی را دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: فرهنگ و مدنیت جامعه اسلامی ما به حدی بالا است که در این گنجینه عظیم به حفاظت و صیانت از مواهب خدادادی و سرمایه‌های ملی تاکید شده است.

وی عزم ملی را برای سالم‌سازی فضای عمومی یادآور شد و تصریح کرد: نباید به خاطر فزون‌طلبی عده‌ای در مسیر زندگی کاستی‌ها و ناراستی‌ها را شاهد باشیم و یا تخریب طبیعت به بهانه توسعه صنعتی، معدنی و واحدهای گردشگری اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید بحث آموزش محیط زیست در ابعاد مختلف از کتاب‌های درسی و مدارس ابتدایی شروع شود تا فرزندان ما به تدریج نحوه برخورد با هوای سالم، طبیعت پاک و استفاده از انرژی و آب را به درستی یاد بگیرند.

آیت‌الله عاملی بیان اهمیت مسئله را در کنار مدارس و اولیای دانش‌آموزان در محیط خانه یادآور شد و افزود: جای سوال اینجا است که چرا همچنان برخی مجوزها در شکار حیوانات صادر می‌شود در حالی که ما امروز چیز برای شکار کردن در طبیعت نداریم.

وی ضرورت ممنوعیت دائمی شکار را در کشور یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بحث انتقال پیام‌های درست زیست محیطی، باید از تولید فیلم و تبلیغات مناسب استفاده کنیم تا با تصویرگری و انتقال پیام به معنای واقعی جلوی آلودگی هوا، خاک و محیط طبیعی گرفته شود.

اگر امام جمعه نبودم با دوچرخه جابجا می‌شدم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بسیار علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری هستم و اگر در جایگاه امام جمعه نبودم، قطعاً در تردد روزانه از دوچرخه استفاده می‌کردم.

آیت‌الله عاملی استفاده از خودروهای تک سرنشین و اختصاصی را مخرب برای طبیعت و ازدیاد آلودگی عنوان کرد و ادامه داد: در هیچ جای دنیا انرژی را با پایین‌ترین قیمت در خدمت خودروهای شخصی قرار نمی‌دهند و ما باید در قوانین خود تجدید نظر کرده و قیمت انرژی را به حدی اصلاح کنیم تا رغبت به استفاده از خودروهای عمومی بیشتر فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شهرداری‌ها در دفع اصولی زباله نیز با مشکلات جدی روبه‌رو هستند به گونه‌ای که فضای پیرامونی شهرها مملو از نایلون و سایر مواد یکبار مصرف است که این خود بزرگترین زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده است.

امام جمعه اردبیل تعیین شعار سال را از سوی محیط زیست یادآور شد و تصریح کرد: ما آمادگی داریم در بحث فرهنگسازی به ویژه در روستاهای کنار جنگل‌ها تریبون‌هایی را داشته باشیم تا آگاهی مردم در استفاده از چوب جنگل ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار لباس ویژه محیط زیست به امام جمعه اردبیل اهدا شد تا به عنوان محیط یار افتخاری در این حوزه تبلیغات و سخنرانی‌های مفید و مؤثری را داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942816

مهمترین اخبار ایران و جهان: