نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 13:43

تشکیل پرونده تخلف برای 622 واحد صنفی در خراسان جنوبی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 622 فقره پرونده تخلف به ارزش 167 میلیارد و 859 میلیون ریال برای واحدهای صنفی و غیرصنفی متخلف در استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی تهوری، معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۶۲۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۶۷ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال برای واحدهای صنفی و غیرصنفی متخلف در استان تشکیل شده است.

وی افزود:  این تعداد پرونده در ۱۲ هزار و ۱۸۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی خراسان جنوبی تشکیل و برای  سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی  با بیان اینکه رسیدگی و بررسی شکایت‌ها و گزارشات مردمی در اولویت حوزه بازرسی قرار دارد تصریح کرد: در این خصوص ۵۰ فقره پرونده تخلف در حوزه بنگاه‌های اقتصادی خارج از استان و در راستای ایفای حقوق مصرف‌کنندگان و برگشت مبالغ اضافی دریافتی به هم‌استانی‌های محترم تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که  ارزش ریالی پرونده‌های سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی حدود ۴ برابری داشته است ادامه داد: بالغ بر ۱۳۶ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال از پرونده‌های متشکله مربوط به تخلفات بنگاه‌های اقتصادی خارج از استان بوده که برای رسیدگی و ایفای حقوق مصرف‌کنندگان به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هم استانی‌های محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از سوی واحدهای صنفی و غیرصنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ در مرکز استان و ادارات تابعه در شهرستان ها اعلام نمایند تا با بررسی گزارش با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587360

مهمترین اخبار ایران و جهان: