نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 21:43

میسر رسیدن به اقتصاد پایدار از راه رشد حوزه صنعت و کشاورزی می گذرد

استاندار مرکزی گفت: میسر رسیدن به اقتصاد پایدار از راه رشد حوزه صنعت و کشاورزی می گذرد و دولت سیزدهم با پی بردن به این حقیقت تمام تلاش خود را برای شکوفایی اقتصاد به کار گرفته است.

 به‌گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه امروز در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت استان مرکزی اظهار داشت: رمز اصلی شکوفایی اقتصاد رهایی از وابستگی به درامد نفتی است که این مهم جز با رشد حوزه صنعت و کشاورزی میسر نیست.

وی تصریح کرد: وابستگی به اقتصاد نفتی عامل فلج کننده اقتصاد کشور است و باید با برنامه ریزی اقتصاد را از نظر بودجه و تولیدات وابسته به نفت رهایی بخشید.

استاندار مرکزی گفت: میسر رسیدن به اقتصاد پایدار از راه رشد حوزه صنعت و کشاورزی می گذرد و دولت سیزدهم با پی بردن به این حقیقت تمام تلاش خود را برای شکوفایی اقتصاد به کار گرفته است.

مخلص الائمه با بیان اینکه طی چند سال اخیر بودجه جاری کشور به جای منابع نفتی از محل مالیات تامین می شود، ادامه داد: در حال حاضر 53 درصد هزینه‌های جاری کشور از طریق مالیات تامین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت های استان در عرصه های اقتصادی گفت: کسب رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار  برای دومین فصل پیاپی، کسب رتبه نخست تنوع تولیدات صنعتی، کسب رتبه برتر تولید اشتغال بخشی از این موفقیت ها به شمار می رود.

به گزارش فارس شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی با مشارکت بیش از 150 واحد تولیدی بزرگ کشور و انجمن‌های صنعتی در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع سالن مسقف نمایشگاهی و 5 هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی در اراک، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی  گشایش یافت. 

در این نمایشگاه گروه‌های صنایع تولیدی، ماشین‌آلات صنعتی و معدنی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، تجهیزات صنعتی، فنی و مهندسی، بسته بندی، فلزی، کانی غیرفلزی، ماشین‌سازی، خدمات ایمنی، برق ، شیمیایی و پلاستیک، شرکت‌های مشاور و بیش از 20 شرکت دانش‌بنیان و تولیدکنندگان انرژی پاک حضور دارند.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580460

مهمترین اخبار ایران و جهان: