نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 15:32

تأکید وزیر خارجه فیلیپین بر گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران

وزیر خارجه فیلیپین در دیدار معاون سیاسی وزارت امور خارجه بر اراده کشورش برای گسترش روابط با ایران به ویژه در حوزه‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به منظور برگزاری هفتمین نشست کمیته مشترک مشورتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فیلیپین در مانیل به سر می‌برد، صبح امروز (چهارشنبه) اول آذر ماه با «انریکه مانالو» وزیر امور خارجه فیلیپین دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این ملاقات، ۶۰ سال روابط سراسر تعامل و همکاری دو کشور را بهترین پشتوانه برای ارتقای مناسبات دو کشور در آینده خواند. 

علی باقری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان در غزه، خواستار تلاش همه کشورهای مستقل برای توقف نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه شد.

وزیر امور خارجه فیلیپین نیز در این دیدار ضمن یادآوری ملاقات اخیر خود با وزیر امور خارجه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، اراده کشورش برای گسترش روابط به ویژه در زمینه‌های اقتصادی با ایران را اعلام کرد. 

مانالو وقایع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی را عمیقا ناراحت کننده خواند و اعلام کرد فیلیپین معتقد است جنگ در غزه باید هر چه زودتر پایان یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581260

مهمترین اخبار ایران و جهان: