نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 14:51

۵۴ درصد زندانیان ایلام تحت آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای هستند

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: ۵۴ درصد از زندانیان استان ایلام تحت تعلیم مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام ، جمشید اسکندری مدیرکل زندان های استان ایلام ظهر سه شنبه ۱۴ آذر ماه  در دیدار با مجید والی زاده مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: دوره های فنی و حرفه ای برای کلیه زندانیان توسط مربیان مجرب آموزش داده می شود و از ابتدای سال تا کنون تعدا  ۲٠ دوره مختلف در سطح زندان ها برگزار شده است.

 وی افزود: در طول برگزاری  این دوره ها تاکنون تعداد ۲۴۵ گواهی مهارت توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی استان در رشته‌های مختلف صادر شده است.

مدیرکل زندان های استان ایلام ادامه داد:۵۴ درصد از زندانیان استان با شرکت در این دوره ها تحت تعلیم و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای قرار گرفته اند و پس از پایان دوره ها علاوه بر برگزاری آزمون و نظارت اداره کل فنی و حرفه ای، گواهی مهارت برای زندانیان قبول شده صادر می گردد که در زمان اتمام حبس می توانند با بهره گیری از آن، تسهیلات خود اشتغالی دریافت کنند و به کسب و کار مشغول شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری دوره های کوتاه مدت و متنوع و همچنین متناسب با بازار کار بیش از پیش مد نظر است و با همکاری کارگروه مشاوره شغلی و نیازسنجی در زندان ها برای برگزاری دوره های جدید برنامه ریزی شده است که انتظار می رود تا پایان سال آموزش های فنی و حرفه ای برای محکومین توسعه یابند.

همچنین در این دیدار مجید والی زاده مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام نیز ضمن تقدیر از کارکنان خدوم سنگر اصلاح و تربیت که در عرصه بازپروری تلاش می کنند،گفت: همکاری های اثربخش و اجرای مطلوب و کامل مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دو مجموعه قول تداوم خواهد داشت.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594816

مهمترین اخبار ایران و جهان: