نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 14:27

یکی از ضرورت‌ های نسل جوان و نوجوان تبیین چهره نظام پهلوی است

بجنورد_ معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین گفت: باید با گسترش فضای تبیین برای نسل جوان و نوجوان چهره سیاه خاندان پهلوی را برملا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی در آئین افتتاحیه نمایشگاه موزه عبرت که صبح امروز در محل سالن ایثار بنیاد شهید بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: حکومت پهلوی با راه اندازی ساواک اختناقی گسترده بر فضای کشور حاکم کرد که این باید برای نسل جوان و نوجوان امروزی تبیین شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه حکومت پهلوی با کودتا بر سر کار آمد، گفت: علمای مختلف را به بهانه‌ی بیان دین شکنجه، تبعید و یا زندانی می‌کردند.

وی افزود: متأسفانه در سایه‌ی کم‌کاری و عدم تبیین، چهره پهلوی بزک می‌شود و شکنجه‌ها و ظلمی که در مقابل حرکت مردم ایران صورت گرفت، روشن نمی‌شود.

حسینی با بیان این مطلب که بازنشر و بازخوانی مطالبی که توسط خود عمال رژیم پهلوی منتشر شده است چهره پلید و کارنامه سیاه این خاندان را برملا می‌سازد، گفت: راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی همراه با تولیدات فرهنگی و هنری مناسب باید با قوت انجام گیرد تا فضای تبیین بیشتر شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: پس از ماجرای کاپیتولاسیون و اعتراض حضرت امام، ایشان را تبعید کردند اما شخصیت امام جهانی شد و ملل مختلف علاقه قلبی به ایشان پیدا کردند و این امر باعث گسترش انقلاب اسلامی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1029716

مهمترین اخبار ایران و جهان: