نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 19:46

279 کودک تحت مراقبت خانواده قرار گرفتند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در مجموع ۲۷۹ کودک و نوجوان استان زیر پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار گرفته است که از این تعداد ۱۲۳ فرزند دختر و ۱۵۶ فرزند پسر دارای پرونده و از امداد ماهیانه برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مریم کرمی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از کودکان از اهداف عالیه بهزیستی است و نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست بخشی از وظایف مهم بهزیستی شمرده می‌شود، اظهار کرد: در مجموع ۲۷۹ کودک و نوجوان استان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار گرفته است که از این تعداد ۱۲۳ فرزند دختر و ۱۵۶ فرزند پسر دارای پرونده و از امداد ماهیانه برخوردار هستند.

وی درباره برنامه مراقبت در خانواده تصریح کرد: برنامه مراقبت در خانواده مجموعه اقداماتی است همه جانبه و مدون با هدف توانمندسازی فردی، اجتماعی و رفع نیازهای کودکان که از بدو پذیرش آنان، با رعایت ضوابط کار تیمی تدوین، مرور و مورد بازنگری قرار می‌گیرد و مبتنی بر مجموعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مرتبط با هر کودک است و بهزیستی به دو روش مراقبت و پرورش نزد خانواده زیستی (پدر، مادر، جد پدری و وصی) یا خانواده جایگزین از کودکان حمایت می‌کند.

کرمی در مورد نحوه پذیرش کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در خانه‌های بهزیستی عنوان کرد: در حال حاضر کودکان در یک مرکز دولتی تحت عنوان خانه نوزادان، نونهالان و نوباوگان (شیرخوارگاه) از کودکان تا ۶  سال و ۴ مرکز غیر دولتی (خانه کودک و نوجوان) در دو  رده سنی ۷ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از حمایت ۸۸۳ زن و کودک در معرض آسیب  و آسیب دیده اجتماعی خبر داد و گفت : امسال  این تعداد از زنان  و کودکان در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی  به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شده و برای دریافت خدمات تخصصی(مددکاری، روانشناسی، حقوقی، روانپزشکی و آموزشی) در این مرکز پذیرش شدند.

کرمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۴۴ فرزند در خانه‌های کودکان و نوجوانان پذیرش شده است، ۴۳ فرزند نیز  به خانواده زیستی و خانواده جایگزین (فرزند خوانده) انتقال یافته‌اند.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1036760

مهمترین اخبار ایران و جهان: