نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 23:11

نیاز اساسی شهر گنبدکاووس در حوزه گردشگری ایجاد تأسیسات اقامتی است

گرگان- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: یکی از نیازهای اساسی شهر گنبدکاووس در حوزه گردشگری ایجاد تأسیسات اقامتی است که متأسفانه تاکنون در این حوزه خوب عمل نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری شامگاه دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: یکی از نیازهای اساسی شهر گنبدکاووس در حوزه گردشگری ایجاد تأسیسات اقامتی است که متأسفانه تاکنون در این حوزه خوب عمل نشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: با توجه به اعتبارات محدود حوزه میراث‌فرهنگی برای احیای شهر باستانی جرجان باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره ببریم.

وی تأکید کرد: در سطح ملی در حوزه میراث‌فرهنگی نیازمند بازنگری قوانین هستیم که متأسفانه تاکنون این بازنگری اجرایی نشده است.

ساوری ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم در توسعه شهرستان گنبدکاووس بروزرسانی قوانین دست و پاگیر در حوزه میراث‌فرهنگی است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این نشست گفت: میراث جهانی گنبدقابوس یک ظرفیت بسیار خاص بوده که برای حفاظت و مرمت آن پیگیر اعتبارات موردنیاز از محل مصوبات سفر رئیس جمهور هستیم.

مهدی دهرویه تصریح کرد: شهر باستانی جرجان و امامزاده یحیی بن زید (ع) جزو آثار شاخص شهرستان برای جذب گردشگر است که باید از منابع ملی و استانی در راستای توسعه و احیا آن اقدام کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت گنبدکاووس در حوزه صنایع‌دستی و برخورداری این شهرستان از هنرمندان شاخص و لزوم توجه به دغدغه هنرمندان در حوزه فروش، ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی جزو اولویت‌های شهرستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214816

مهمترین اخبار ایران و جهان: