نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 16:01

بررسی 14 بسته سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از بررسی 14 بسته سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌ عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین بهرامی در نشست بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری استان از طراحی ۱۴ بسته‌ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: ایران در بین هفت کشور برتر دنیا در زمینه صادرات محصولات کشاورزی قرار دارد و این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی امیدبخش باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها با ارزش افزوده بیشتر و پایدارتر همراه است.

وی افزود: ۱۴ بسته سرمایه‌گذاری با توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهای استان طراحی شده است که پس از بررسی نهایی جهت جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه این نشست سعید خسروی مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان گفت: طرح پرورش ماهی در سد کارون۴، پروژه مجتمع پرورش ماهیان سردابی یاس سفید دره‌بید، پالایشگاه گیاهان دارویی، ایجاد طرح هسته‌های بذری حبوبات، طرح مرکز تکثیر و تولید غدد مینی‌تیوبر سیب‌زمینی، احداث گلخانه ۳۰۰ هکتاری خانمیرزا، طرح فراوری سیب، هلو و انگور، طرح تکمیل زنجیره مرغ و تخم‌مرغ، مجتمع دامداری ۳ هزار رأسی دشت‌زرین، پروژه تولید ترکیب ژنتیکی گوسفند و مجتمع دامداری ۲ هزار و ۵۰۰ رأسی سودجان از جمله طرح‌هایی است که جهت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون با توجه به استفاده از روش‌های علمی نوین در بخش کشاورزی مانند استفاده از بذور اصلاح‌شده و پُربازده، استفاده از شبکه‌های آبیاری نوین،کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای و کاشت و برداشت مکانیزه، بهره‌وری و درآمد در این بخش به طور قابل توجهی افزایش یافته و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند پُردرآمد باشد و از آن جایی که نیاز به غذای سالم و با کیفیت در کشور و در جهان روز به روز بیشتر می‌شود سرمایه‌گذاری در این بخش با درآمدی پایدار همراه خواهد بود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1255116

مهمترین اخبار ایران و جهان: