نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 14:31

بچه میگوهای استان بوشهر میلیاردی شدند

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تاکنون یک میلیارد و ۶۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر است، در این راستا تولید ماهی پرورشی از طریق قفس دریایی در خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اجرایی شده است.

وی افزود: استان بوشهر در پرورش میگو به‌عنوان قطب تولید این آبزی معرفی شده است به گونه‌ای که بیش از 50 درصد میگو پرورشی کشور با تلاش فعالان این حوزه در استان بوشهر تولید می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه عملیات تکثیر بچه میگو و پرورش این آبزی در نقاط ساحلی استان بوشهر ادامه دارد، بیان کرد: در سال جاری تاکنون یک میلیارد و 60 میلیون قطعه بچه میگو در 2 هزار و 226 استخر پرورشی در سطح 2 هزار و 450 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.

امینی با اشاره به فعال بودن کارگاه تولید بچه میگو مورد نیاز پرورش‌دهنده این آبزی اعلام کرد: تاکنون در کارگاه‌های تکثیر آبزیان، یک میلیارد و 63 میلیون قطعه بچه میگو تولید شده و در اختیار پرورش‌دهنده میگو برای ذخیره‌سازی قرار گرفته است.

این مقام مذکور از افزایش سطح اراضی ساحلی برای پرورش میگو در استان خبر داد و ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است امسال 13 مجتمع پرورش میگو در سطح 7 هزار و 259 هکتار در امر پرورش میگو فعالیت کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر پیش‌بینی تولید میگو پرورشی در استان را 44 هزار و 500 تن اعلام و اضافه کرد: سال قبل بیش از 38 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد که امسال افزایشی بیش از 6 هزار و 500 تن نسبت به سال 1401 هدف‌گذاری شده است.

عقیل امینی بچه میگو مورد نیاز تولید این میزان آبزی را 2 میلیارد و 900 میلیون قطعه ذکر و تصریح کرد: امسال در اراضی پرورش میگو استان بوشهر 401 مزرعه فعال می‌شود.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1259060

مهمترین اخبار ایران و جهان: