نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 11:14

مراکز یادگیری البرز برای کارگاه‌های مهارتی برنامه‌ریزی کنند

کرج- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز گفت: مراکز یادگیری برای کارگاه‌های مهارتی و خانواده در استان برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رؤیا عسگرپور صبح پنجشنبه در جلسه آموزشی مدیران مراکز یادگیری محلی استان البرز اظهار کرد: مراکز یادگیری برای کارگاه‌های مهارتی و خانواده در استان برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی در صدد بهینه سازی و ارتقا کیفیت خدمات آموزشی و مهارتی ارائه شده در مراکز یادگیری است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز بیان کرد: مراکز یادگیری می‌بایست بر اساس نیازسنجی محلی انجام شده، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت‌های اجتماعی را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی در صدد بهینه سازی و ارتقا کیفیت خدمات آموزشی و مهارتی ارائه شده در مراکز یادگیری است که می‌بایست با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود درون دستگاهی و برون سازمانی در جهت تحقق اهداف مورد انتظار بکوشیم.

عسگرپور یادآور شد: با توجه نرخ باسوادی استان در خصوص شناسایی و جذب بی‌سوادان با چالش‌های جدی مواجه هستیم که از هم اکنون می‌بایست شناسایی افراد کم سواد و بی‌سواد حوزه جغرافیایی مراکز را با جدیت دنبال کنیم.

وی ادامه داد: اگر کارگاه‌های مهارتی، مشاوره و خانواده به صورت متنوع و متناسب با نیازهای منطقه برگزار شود، جذابیت لازم برای جذب افراد کم‌سواد و بی‌سواد را در محیط‌های کم‌برخوردار ایجاد می‌کند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز افزود: در سال جاری ۵۴۱ نفر در ۵ مرکز دولتی و مشارکتی استان به امر سوادآموزی و کسب مهارت مشغول شدند که از این تعداد ۳۶۶ نفر در مراکز مشارکتی با ندامتگاه‌ها حضور دارند که در کنار امر آموزش، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هم می‌آموزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220316

مهمترین اخبار ایران و جهان: