نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 21:47

برف روبی از جاده‌های عشایری

اردبیل- مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: همزمان با فصل کوچ برف روبی، تسطیح و بهسازی محورهای مواصلاتی عشایر استان اردبیل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حاتم طهماسبی پور عصر سه شنبه در جریان بازدید از عملیات بازگشایی محورهای مواصلاتی عبوری عشایر در دامنه‌های سبلان اظهار کرد: با آغاز کوچ بهاره عشایر تلاش بر این است تا مسیرهای ترددی عشایر بازگشایی شده و امکان تردد ایمن فراهم آید.

وی تصریح کرد: قبل از آغاز کوچ عشایر این مسیرها تا حدود زیادی آماده تردد شده بود که با بارش سنگین برف در ۲۵ اردیبهشت ماه مسیرها دوباره مسدود و مملو از برف بهاره شد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: ۴۰۰ کیلومتر جاده عشایری در حال بهسازی، تسطیح و آماده سازی برای تردد است که پیش بینی می‌شود تا آخر خردادماه عملیات بازگشایی در این مسیرها انجام شود.

طهماسبی پور افزود: به دلیل سنگینی بارش برف در دامنه‌های سبلان برف روبی با ماشین آلات متعدد در حال انجام است تا عشایر کوچ رو امکان حضور در ارتفاعات سبلان و بهره گیری از دامنه‌های سرسبز آن را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند بارش‌های اخیر نوید فصل کوچ پرباری را می‌دهد اما تلاش بر این است تا با ایمن سازی مسیرهای تردد عشایر ارائه خدمات برای آنها در فصل کوچ میسر شود.

طهماسبی پور همچنین از تأمین قسمتی از نهاده‌های دامی عشایر کوچ رو در فصل کوچ بهاره خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی امدادرسانی با تلاش گروه‌های جهادی انجام شده و تا حد زیادی مشکل نهاده‌های دامی و تغذیه دام برطرف شده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با اتمام کوچ عشایر و اسکان آنها در دامنه‌های سبلان در فصل تابستان امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر در حوزه آبرسانی و تأمین سایر مایحتاج ضروری آنها نیز فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266716

مهمترین اخبار ایران و جهان: