نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 10:19

جذب یک میلیون روستایی و عشایر به صندوق بیمه اجتماعی

اردبیل- معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: تا تیرماه امسال تلاش می‌کنیم تا جذب یک‌ میلیون نفر روستایی و عشایری را به صندوق بیمه اجتماعی شاهد باشیم.

بیت‌الله برقراری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سفر به استان اردبیل در کنار دیدار با استاندار اردبیل، حضور در جمع رسانه‌ها و شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جلسه شورای توسعه بیمه سعی کردیم تا وظایف و مأموریت‌های صندوق را تبیین و تشریح کنیم.

وی تصریح کرد: در کشور ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تاکنون به عضویت صندوق درآمدند و این رقم در استان اردبیل ۸۰ هزار نفر است.

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جامعه هدف بیمه را در استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در کشور نیز ۹ میلیون نفر جامعه هدف صندوق هستند که امیدواریم با شتاب بیشتر جذب روستاییان و عشایر را به صندوق و بهره‌مندی از مزایای آن شاهد باشیم.

برقراری افزود: در دولت مردمی رئیسی فعالیت صندوق شتاب بیشتری گرفته و امسال در قالب قرارگاه کرامت تا تیرماه سعی داریم تا یک میلیون نفر را جذب صندوق کنیم.

مستمری‌بگیران صندوق تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مزایای صندوق را بهره‌مندی از مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی اعلام کرد و ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به عنوان درمان پایه این افراد را تحت پوشش قرار داده و در حوزه بیمه تکمیلی نیز فعالیت‌های خوبی آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی و پوشش بیمه همگانی سعی ما بر این است تا در قالب این صندوق که مولود انقلاب است، جامعه روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

برقراری اضافه کرد: جمعیت هدف این صندوق ۱۸ تا ۵۰ سال هستند و دولت با افزایش بودجه ۱۶۵ درصدی صندوق حامی بزرگ این مجموعه است.

وی بیان کرد: مستمری‌بگیران این صندوق از خدمات بیمه تکمیلی نیز بهره‌مند می‌شوند و در کنار آن نگاه ما توسعه خدمات بیمه‌ای در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: رویکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پوشش حداکثری در این جمعیت ۹ میلیون نفری است که امیدواریم سال به سال به اهداف مورد نظر دسترسی بیشتری داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1187716

مهمترین اخبار ایران و جهان: