نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 23:34

جابه‌جایی بیش از ۸۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل خراسان‌شمالی

بجنورد_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۸۱ هزار و ۴۱۷ مسافر در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲، توسط ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی جا به جا شدند.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۸۱ هزار و ۴۱۷ مسافر در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲، (۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری)، توسط ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی جا به جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: این تعداد مسافر توسط ۱۱ هزار و ۲۳۸ دستگاه انواع ناوگان عمومی جا به جا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر میزان مسافران ۸ درصد افزایش و از نظر تعداد سفر، ۷.۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: ۳۹ درصد از سفرها در این مدت با ۳۱ هزار و ۷۴۵ مسافر، برون استانی و ۶۱ درصد سفرها با ۴۹ هزار و ۶۷۲ مسافر، درون استانی انجام شد.

مشتری گفت: طی این مدت ۳۶.۵ درصد از مسافران (۲۹ هزار و ۱۱۴ نفر) با اتوبوس و ۶۳.۵ درصد از مسافران (۵۱ هزار و ۶۲ نفر) با مینی بوس و سواری کرایه عمومی از مبادی مختلف استان جا به جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی بیشترین مقاصد سفرهای برون استانی را خراسان رضوی و تهران ذکر کرد و افزود: طی این مدت ۱۶ شکایت از سوی مسافران به ثبت رسید که عمده ترین آنها در خصوص کمبود امکانات رفاهی در پایانه‌های مسافری، رعایت نکردن ضوابط و برخورد مناسب و… است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130416

مهمترین اخبار ایران و جهان: