نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:06

مسکو: ۵۷۵ نظامی و مزدور اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ۵۷۵ نیروی نظامی و مزدور اوکراین طی درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در دونتسک کشته و تجهیزات و مهمات آنها نابود شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود درباره جنگ اوکراین از تلفات و خسارات گسترده کی‌یف در نبرد شبانه روز گذشته در دونتسک خبر داد.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که صدها نظامی اوکراینی و مزدوران آنها ظرف 24 ساعت گذشته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه روز شنبه (امروز) وزارت دفاع روسیه آمده است که ۵۷۵ نظامی و مزدور اوکراینی در نتیجه درگیری‌ها در دونتسک کشته شدند.

طبق این بیانیه، همچنین طی همین درگیری‌ها دو تانک، سه خودروی زرهی، دو واحد توپخانه خودکششی و دو سیستم راداری شناسایی راکت‌ها و خمپاره‌ها ساخت آمریکا، از بین رفتند.

آمار وزارت دفاع روسیه درباره تلفات و خسارات اوکراین در شرایطی مطرح شده که دو کشور از پنجم اسفند ماه 1400 در حال درگیری هستند. مسکو بعد از اعلام استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، استقلال این مناطق از اوکراین را به رسمیت شناخت و روسیه به درخواست آنها برای اعزام نیروی نظامی، جواب مثبت داد. بعد از این تحولات، همه پرسی درباره الحاق این مناطق به روسیه برگزار شد و طبق این همه پرسی، این مناطق به روسیه ملحق شدند.

تاکید وزارت دفاع روسیه بر نابودی تسلیحات آمریکایی طی درگیری‌های دونتسک، اشاره مسکو به دخالت‌های واشنگتن در اوکراین است. آمریکا و متحدانش از زمان آغاز جنگ روسیه، ضمن اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه، ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و اقتصادی از اوکراین را در پیش گرفته‌اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176160

مهمترین اخبار ایران و جهان: