نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 23:22

امروز جبهه مقاومت با محوریت ایران رو به اقتدار است

بیرجند_ استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی رو به اقتدار و جبهه استکبار رو به اضمحلال است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شامگاه جمعه در محفل قرآنی و ادبی رمضان المبارک در حسینیه امام رضا (ع) بیرجند که در آن قاریان، حافظان، اساتید قرآن و تعدادی از شاعران آئینی اهل تسنن و شیعه استان حضور داشتند، با گرامی داشت یاد امام خمینی (ره) شهدای انقلاب اسلامی و شهدای خراسان جنوبی، با ذکر روایت"علی مع القرآن و القرآن مع علی" از پیامبر اسلام (ص) بیان داشت: آیت الله بهجت این حدیث را از اسرار شیعه دانسته و معتقد است که این دو از هم جدا نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سخن آیت الله بهجت اگر کسی مراقبت لازم را داشته باشد، همواره قرآن را در کنارش می‌تواند داشته باشد لذا اگر افراد به این باور برسند که این دو از هم جدا شدنی نیستند، همواره خود را در محضر قرآن احساس می‌کنند.

به گفته وی هرچند همه قرائت‌های قرآن خوب است اما قرائت‌هایی که دلنشین هستند، نشانگر آن است که قاری آیات کلام وحی به این باور رسیده است که قرآن و حضرت علی (ع) همواره با هم هستند و از هم جدا نمی‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور با شکوه ملت ایران در روز جهانی قدس اظهار کرد: امروز مردم در همه نقاط کشور و در مرکز خراسان جنوبی و دیگر شهرستان‌های آن حماسه‌ای بی نظیر خلق کردند.

قناعت با بیان اینکه امروز شاهد حضور جدی و پرمعنای مردم روزه دار در هوای گرم بودیم، تصریح کرد: روز قدس یکی از جلوه‌های حقیقی اتحاد جهان اسلام است و امروز شاهد تداوم مقاومت در جهان اسلام هستیم که در سال‌های آینده پر رنگ تر خواهد شد.

وی عنوان داشت: سیگنال‌های مثبتی را که این روزها می‌بینیم، نشانگر آغاز از هم پاشیدن رژیم صهیونیستی اسرائیل است.

وی گفت: امروز نه تنها ملت‌ها بلکه دولت‌های جهان اسلام هم حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام می‌کنند و این در حالی است که هنوز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در کشورهای آنها حضور دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بر افراشته شدن پرچم فلسطین در مسابقات جام جهانی قطر، توسط اعضای تیم فوتبال مغرب تصریح کرد: تماشاگرانی هم که برای تماشای این رقابت‌ها آمده بودند، وقتی از ملیت خبرنگار اسرائیلی مطلع شدند، از مصاحبه با او خودداری کردند.

قناعت تصریح کرد: این موضوع نشانگر آن است که مردم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و این مهم مدیون رهبری‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه وقتی در سال‌های گذشته ورزشکاران ما از رقابت با ورزشکاران اسرائیل خودداری می‌کردند، افراد به ظاهر روشنفکر داخلی به ورزشکاران توصیه می‌کردند که این کار را انجام ندهید که به ضرر شما خواهد شد، افزود: امروز این کار توسط ورزشکاران دیگر کشورهای اسلامی هم انجام می‌شود که نشانگر پیامدهای مثبت اقدام ورزشکاران ایرانی در میادین ورزشی است.

وی تاکید کرد: امروز با رهبری‌های امامین انقلاب، خون شهدا و تحمل سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و ترورهای گروهک‌های ضد انقلاب را که مردم تحمل کردند، جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی رو به اقتدار و جبهه استکبار رو به اضمحلال است.

وی افزود: امروز وقتی نمایندگان دولت فرانسه و آلمان با وزیر خارجه ایران مذاکره می‌کنند، می‌گویند: " به روسیه اسلحه نفروشید. یا از او درخواست می‌کنند که ایران از موشک‌های خود استفاده نکند.

وی با بیان اینکه دفتر اینترنشنال به خاطر تهدید در فضای مجازی، مجبور شد دفتر خود را به جای دیگری منتقل کند، گفت: نمایندگان کشورهای اروپایی امروز از ایران درخواست می‌کنند که غنی سازی خود را از ۶۰ درصد افزایش ندهد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اکنون در موضعی بسیار ارزشمند در جهان هستیم، تصریح کرد: برای مذاکره بین ایران و عربستان، ابتدا عربستان و بعد امارات و قطر پیشنهاد شد اما ایران اعلام کرد که تنها در چین حاضر به گفتگو در این خصوص هستیم.

قناعت با بیان اینکه در داخل با ضعف‌های مواجه هستیم، ادامه داد: باید با هم دلی مشکلات موجود را رفع کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1149116

مهمترین اخبار ایران و جهان: