نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 12:00

فعالیت ۲۳۱ ماما در جهرم

جهرم-رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ۲۳۱ نفر ماما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جهرم خدمات بهداشتی و درمانی را به بانوان ارائه می کنند.

محمد رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در یک سال گذشته ۶۳۹ هزار و ۳۳۲ خدمت بهداشتی و درمانی توسط ماماها و مراقبین سلامت دانشگاه در سطح شهر به شهروندان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد خدمت برای ۹۵ هزار و ۹۷۷ نفر انجام شده است، افزود: به صورت جداگانه در حوزه بهداشت ۹۵ هزار و ۷۷ نفر و در حوزه درمان ۹۰۰ نفر خدمات مامایی دریافت شده است.

رحمانیان با تاکید بر ارتقا آموزش و پژوهش برای ماماها گفت: ماماها از ابتدای بارداری یک مادر تا به دنیا آمدن یک نوزاد نقش بسیار حساس و حیاتی را ایفا می‌کنند و در اینجا است که بحث آموزش و پژوهش بسیار پر رنگ می‌شود.

به گفته وی خدمت رسانی ماماها طی سال‌های اخیر در مراکز زایمانی، مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی برای مراقبت‌های قبل، حین و بعد از زایمان، بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده و نقش ایشان را در کاهش مرگ و میر زنان باردار و نوزادان به خوبی جلوه گر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: از ۲ هزار و ۲۰۰ پرسنل و ۲۳۱ نفر ماما در مجموعه دانشگاه مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند.

وی اظهار کرد: خدمات مامایی که در حوزه‌های بهداشت و درمان به بیماران ارائه می‌شود شامل انجام مراقبت‌های پیش، حین و پس از بارداری، مشاوره فرزندآوری، انجام خدمات مامایی در برنامه میانسالان، مشاوره شیردهی، انجام مراقبت‌های گروه‌های سنی، مراقبت از مادران و و نوزادان، ارائه خدمات مشاوره در مرکز IVF، آموزش به مادران و آموزش برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191560

مهمترین اخبار ایران و جهان: