نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 15:23

هشدار زرد هواشناسی در البرز صادر شد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز گفت: طبق این هشدار از امروز بعدازظهر چهارشنبه ۸ شهریور ماه تا روز صبح جمعه ۱۰ شهریورماه با وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک کاهش کیفیت هوا روبه‌رو خواهیم بود.

مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امر‌وز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته این کاهش کیفیت هوا در منطقه البرز مرکزی پدیدار خواهد شد.  

وی افزود: به موجب آن در پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق و بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا پیش بینی می شود.

مهرور نسبت به مخاطره احتمال خسارت به تجهیزات شهری از جمله، سازه های موقت و سست، تابلوهای تبلیغاتی و شکسته شدن درختان به دلیل وزش باد شدید و لحظه ای، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد ریزش و رانش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی وزش باد شدید نیز در استان پیش‌بینی شده است در خصوص سازه‌های موقت نیز هشدار داد و متذکر شد: اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی ضرورت دارد. 

مهرور گفت: ضروری است افراد آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر خودداری نمایند.

شهروندان همچنین در توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها احتیاط نمایند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477360

مهمترین اخبار ایران و جهان: