نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:49

تشنگی ۱۳۵۰ روستای مازندران رفع می شود

بهشهر- مدیرعامل آبفای مازندران گفت: برای رفع تشنگی هزار و ۳۵۰ روستای استان، قرارداد آبرسانی با سپاه بسته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر دوشنبه در آیین افتتاح طرح های آب و فاضلاب بهشهر با اشاره به مسئولیت آب و فاضلاب در آبرسانی گفت: امسال ۵۰ پروژه در هفته دولت افتتاح می شود و همچنین برای هفته دفاع مقدس و دهه فجر هم برنامه های مختلفی در دست انجام است.

مدیر عامل آبفای مازندران اظهار کرد: با کمک استاندار ولایی و جهادی مازندران اعتبارات ملی فراوانی جذب شد و ۲۰۰ پروژه با ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار با فرماندهی سپاه کربلای مازندران و بسیج سازندگی در دست انجام داریم.

برارزاده گفت: تشنگی ۱۳۵۰ روستای مازندران در فضای سبز آن نهفته است و قرارداد آبرسانی به این روستاها در دست اقدام است و در فاز اول ۶۰۰ روستا ابلاغ قرارداد شد تا پروژه ها اجرایی شود.

این مسئول بیان داشت: امروز شش پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در بهشهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: ۱۱۰ لیتر در ثانیه شهر بهشهر مشکل آب داشت که امروز به ۳۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت و با حفر چاه این دغدغه در سال آتی برطرف می شود.

به گفته برارزاده، در تنش آبی با توجه به دغدغه رئیس جمهور در حوزه آبرسانی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات درخواست شد و امروز ۳۵۰ میلیارد تومان محقق شد.

مدیر عامل آبفای مازندران یادآور شد: با حمایت های شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس و رایزنی با وزیر، ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه انتخابیه اخذ شد که ۹ میلیارد تومان به بهشهر اختصاص یافته است.
وی افزود: سال هاست مردم بهشهر انتظار آغاز پروژه تصفیه فاضلاب را می کشند که اقدامات لازم و استعلامات، نقشه برداری و مکان یابی انجام شد و منتظر زمین هستیم و در این راستا ۱۰۰ هکتار زمین درخواست شد و در صورت اختصاص زمین در شهرک صنعتی، از پساب آن می توان برای شوره زار و زمین های بایر استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473460

مهمترین اخبار ایران و جهان: