نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 20:40

۲۹ پروژه عمران روستایی در تنگستان به بهره‌برداری رسید

بوشهر- سرپرست بنیاد مسکن تنگستان گفت: همزمان با هفته دولت، ۲۹ پروژه عمران روستایی با اعتبار ۱۵۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در تنگستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق دارایی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۹ پروژه عمران روستایی با اعتبار ۱۵۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ملی، ماده ۱۷ و پیگیری‌های نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در هفته دولت در سطح روستاهای شهرستان تنگستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید،

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تنگستان افزود: از این تعداد، ۱۷ پروژه آسفالت معابر روستایی از محل اعتبارات قیر رایگان با مشارکت دهیاری‌ها به مساحت ۱۷۲ هزار و ۵۱۸ مترمربع با اعتبار ۴۳۱ میلیارد و ۲۹۷ میلیون ریال در سطح روستاهای این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۵۰ جلد سند مالکیت املاک شهری و روستایی با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

دارایی بیان کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون نیز ۶۴۸ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتبار یک هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال جهت ساخت واحدهای مسکونی مقاوم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با همکاری بانک‌های عامل در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ۹۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر اهرم به صورت آپارتمانی و ویلایی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵ درصد در حال اجرا است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تنگستان یادآور شد: ۱۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در سطح روستاهای این شهرستان و شهر اهرم جهت ساخت مسکن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473960

مهمترین اخبار ایران و جهان: