نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 12:47

البرز جزو ۱۰ استان برتر در تولید ناخالص داخلی است

استان البرز در موضوع احیای واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید رتبه اول و در بحث اشتغال واحدهای احیا شده رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیف‌اله اسداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، با بیان این مطلب در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری راه‌اندازی نخستین مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور در پارک علم و فناوری استان البرز، گفت: پیش از احیای این واحدها باید چرایی راکد و نیمه فعال شدن آنها را بررسی کنیم.

وی افزود: عمده این واحدها به دلایلی چون تحریم، کرونا، ناترازی بانک‌ها و ... دچار مشکل شده‌اند که اینها قابل حل است.

این مقام مسؤول ادامه داد: تصمیمات خلق‌الساعه در بخش صادرات و واردات و گروه‌های ارزی سامانه صنعت و معدن برای واحدهای تولیدی مشکلاتی ایجاد می‌کند که حل آن از استان خارج است و به تصمیمات کلان در سطح وزارت اقتصاد، هیأت وزیران و حتی سران قوا نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به اینکه فرصت‌های صادراتی حتی پس از یک هفته هم جایگزین می‌شود، خاطرنشان کرد: کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان باعث شده واحدهای تولیدی حداقل چهار ماه از سال را با مشکل مواجه باشند. این مسأله باعث از دست دادن بازار کشورهای همسایه و مقصد می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل همین مشکلات سرمایه‌گذاران مراجعه و اعلام می‌کنند که در حال انتقال سرمایه‌های خود هستند. قبل از احیای واحدها باید به فکر حل این مشکلات باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، گفت: استان البرز با ۳۵۰۰ واحد تولیدی جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید ناخالص داخلی است که ۷۵ درصد GDP کشور را به خود اختصاص داده‌اند به همین دلیل اگر اعتبارات نهضت احیای واحدهای تولید هدفمند باشد می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

گفتنی است در این رویداد تفاهم نامه همکاری راه اندازی نخستین مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور (اینوتاد) در زمینه نهادهای تامین مالی، موسسات حقوقی و مشاوره مدیریت و استارتاپ ها و پلتفرم‌های حوزه احیا امضا شد.

در این تفاهم نامه همکاری راه اندازی نخستین مرکز توسعه احیا نوآورانه کشور(اینوتاد) بین سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و نهضت احیای واحدهای راکد با هدف همفکری، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در حوزه استفاده از ظرفیت های علمی و فناورانه سازمان و جهاد دانشگاهی به منظور احیای مبتنی بر نوآوری واحدهای اقتصادی منعقد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475116

مهمترین اخبار ایران و جهان: