نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 11:58

راه‌‎اندازی ۴۲ چمن مصنوعی مدارس در اردبیل

اردبیل- اردبیل- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۴۲ باب چمن مصنوعی در مدارس استان اردبیل تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

اکبر دهقانی‌نیا در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دولت؛ بهره‌برداری از ۴ باب چمن مصنوعی را در مناطق مختلف به همراه چنین سالن ورزشی شاهد بودیم

وی تصریح کرد: در مرحله اول ۲۰ باب از این چمن مصنوعی افتتاح شده و ۲۲ باب نیز قرار است در مناطق کم‌برخوردار و محروم راه‌اندازی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۵۰۰ میلیون تومان هزینه هر باب احداث چمن مصنوعی در مدارس است که ما با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت خیرین در این زمینه ورود پیدا کردیم.

دهقانی‌نیا احداث ۱۶ باب سالن سقف کوتاه را در مدارس و واحدهای آموزشی یادآور شد و گفت: با هدف تحقق عدالت در توزیع اعتبارات ورزشی و تربیت بدنی سعی شده تا این سالن‌ها با تجهیزاتی مناسب به بهره‌برداری برسد.

وی افتتاح این سالن‌ها را زمینه‌ساز حضور دانش‌آموزان در مقاطع سنی مختلف با رویکرد استعدادیابی و نشان دادن توانمندی‌ها اعلام کرد و افزود: سرانه فضای ورزشی در شهرهایی نظیر مشگین، پارس‌آباد، گرمی و ناحیه یک و ۲ اردبیل پایین بوده که کردیم تا با رفع کاستی‌ها این ظرفیت را ارتقا دهیم.

دهقانی‌نیا به میزبانی شایسته اردبیل در مسابقات ورزش ابتدایی دختران و پسران در رشته‌های فوتسال و والیبال اشاره کرد و ادامه داد: ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان در این رویداد به مدت ۱۴ روز حضور داشتند که میزبانی شایسته استان را در این رخداد نظاره‌گر بودیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: برای این مسابقات هفت میلیارد تومان منابع هزینه شد که بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن صرف تکمیل زیرساخت‌های سخت‌افزاری رشته فوتسال و والیبال در سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی اردبیل شد.

دهقانی‌نیا اضافه کرد: برای اولین بار دانش‌آموزان استان در این رویداد به فینال راه یافته و حتی ۲ نفر از این دانش‌آموزان مستعد نیز به تیم ملی در رده‌های پایه دعوت شدند.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگیان در پنج رشته و قهرمانی اردبیل در رشته تنیس روی میز خبر داد و بیان کرد: در سایه رشته‌ها نیز این استان در جدول رده‌بندی جز استان‌های نیمه اول کشور قرار گرفت.

دهقانی‌نیا در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اجرای طرح «مادر و دختر» و «پدر و پسر» را در روزهای پنجشنبه و جمعه با نگاه آزادسازی سالن‌های ورزش و ارائه خدمات رایگان آغاز کردیم ولی از این طرح استقبال خوبی انجام نشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان از منابع مختلف برای تکمیل طرح‌های ورزشی مدارس هزینه شد که امسال در پنج ماهه این رقم به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

دهقانی‌نیا از ارتقای سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی استان خبر داد و تصریح کرد: در سطح کشور سرانه ۲۱ صدم متر مربع بوده که در استان اردبیل ۲ برابر رشد سرانه را شاهد بودیم تا این رقم به ۴۵ صدم متر مربع افزایش یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474816

مهمترین اخبار ایران و جهان: