نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 15:24

رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرد

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از احتمال صدور احکام دادگاه بین المللی لاهه ضد این رژیم، گفت که در صورت چنین اتفاقی، موجودیت تشکیلات خودگردان فلسطین به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرد که اگر هر دادگاهی علیه یک نظامی یا افسر اسرائیلی حکمی صادر کند، روابط تل آویو با رام الله قطع خواهد شد.

«تساحی هنگبی» در کنفرانسی در دانشگاه رایخمن در هرتزلیا با اشاره به ارائه درخواست تجدید نظر فلسطین به دادگاه بین المللی لاهه گفت: البته ما نمی‌پذیریم که امنیت اسرائیل آسیب ببیند. ما نمی‌توانیم کارزار فلسطینی‌ها را بپذیریم تا نظامیان اسرائیل را در مجامع حقوقی بین‌المللی به دست عدالت بسپارند.

وی خطاب به طرف فلسطینی هشدار داد که «اگر موفق شوید نظامیان ما را محاکمه کنید، موجودیت خود را به خطر خواهید انداخت».

هنگبی در ادامه به مقامات تشکیلات خودگردان افزود: این اقدامی است که با تمام توافقاتی که ما امضا کرده‌ایم، کاملاً ناسازگار است. اگر با شرکای خود به دیوان دادگستری بین المللی بروید، خطری برای سربازان اسرائیلی وجود خواهد داشت، یک خطر واقعی. شما در اینجا با تروریسم سروکار دارید.

این مقام صهیونیست به تهدیداتش ادامه داد و تصریح کرد: ما برای فلسطینی‌ها توضیح داده‌ایم که نتیجه آغاز کردن چنین روندی، قطع فوری روابط امنیتی و سیاسی تل آویو با تشکیلات خودگردان فلسطین را در پی خواهد داشت و اگر ما این کار را بکنیم، سرنوشت آنها مانند آنچه در غزه بعد از جدایی اتفاق افتاد، می‌شود. من می گویم به شما هشدار داده شده است. این چیزی است که نمی‌توان آن را ساده گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه به نمایندگی از بنیامین نتانیاهو با فلسطینی‌ها گفتگو کرده است، گفت: ما مفصل صحبت کردیم و همچنان در تلاش برای دستیابی به توافقاتی در زمینه جنبه‌های امنیتی و مسئولیت امور مربوط به زندگی در منطقه A هستیم.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «کریم احمدخان» دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی قرار است طی ماههای آینده به شهر رام الله مقر تشکیلات خودگردان فلسطین سفر کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494760

مهمترین اخبار ایران و جهان: