نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:22

۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه ابتدای مهر ماه در بهارستان به بهره برداری میرسد

بهارستان- فرماندار بهارستان از بهره برداری ۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه همزمان با ابتدای مهر ماه در بهارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نوحی پیش از ظهر جمعه در حاشیه حضور حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور که به منظور بازدید از روند احداث ۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در این شهرستان انجام شد با بیان اینکه از آغاز خشت گذاری این مدارس با حضور استاندار تهران کمتر از چهار ماه می‌گذرد، گفت: مجموعه ادارات بهارستان جهت تکمیل این مدارس تا آغاز سال تحصیلی جدید کمر همت بسته اند و علاوه بر تکمیل مدرسه، انشعابات آن نیز همزمان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه احداث همزمان ۱۰ مدرسه در یک شهرستان و در کمتر از ۴ ماه رکوردی کم نظیر در سطح کشور است، عنوان داشت: با بهره برداری از این مدارس بخش عظیمی از کمبود فضاهای آموزشی در سطح شهرستان رفع خواهد شد.

فرماندار بهارستان یکی از دلایل تکمیل سریع این مدارس را استفاده از سازه‌های بتنی پیش ساخته عنوان کرد و گفت: این مدارس با استفاده از استانداردهای روز جهانی و با کیفیت بسیار بالا طراحی و ساخته می‌شوند که علاوه بر استحکام بالا نسبت به سایر ساختمان‌ها و سبک بودن آنها، هزینه‌های اجرا نیز به مبلغ چشمگیری کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش خان محمدی ضمن بررسی روند تکمیل این مدارس، بر بهره برداری از آنها تا آغاز سال تحصیلی جدید تأکید کرد.

گفتنی است علاوه بر احداث ۱۰ مدرسه مصوب سفر رئیس جمهور، همزمان، شش مدرسه خیرساز نیز در سطح شهرستان در حال احداث است که آن مدارس نیز بزودی به سرانه‌های آموزشی شهرستان افزوده خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489860

مهمترین اخبار ایران و جهان: