نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 13:18

آغاز دور جدید اردوی تیم ملی بسکتبال با حضور ۱۵ بازیکن

تیم ملی بسکتبال که به تازگی از اردوی آماده‌سازی ترکیه و لبنان بازگشته است، دور جدید تمریناتش برای شرکت در جام جهانی را از روز یکشنبه آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ملی پوشان بسکتبال پنجشنبه گذشته با برگزاری دومین دیدار تدارکاتی برابر تیم ملی لبنان، به نخستین اردوی برون مرزی خود در مسیر آماده سازی جام جهانی پایان داده و به کشور بازگشتند.

آنها پس از دو روز استراحت، از فردا یکشنبه وارد دور جدید تمرینات آماده سازی می شوند.

به گفته آرش بهادرزاه مدیر اجرایی تیم ملی بسکتبال، قرار است این اردو با حضور ۱۵ بازیکن آغاز شود. این در حالی است هاکان دمیر برای تشکیل نخستین اردوی تیم ملی از ۲۷ بازیکن دعوت کرده بود.

تیم ملی بسکتبال از ۲۰ خرداد زیر نظر سرمربی ترکیه ای خود وارد اردوی آماده سازی برای حضور در جام جهانی شد. اردونشینان پس از یک ماه اردوی داخلی، ۲۵ تیر عازم ترکیه شدند تا اردوی تمرینی در شهر «مانیسا» داشته باشند. این اعزام با ۱۸ بازیکن انجام شد.

قرار بود این اردوی تمرینی با یک دیدار تدارکاتی برابر تیم ملی ترکیه همراه باشد اما در نهایت ملی پوشان بسکتبال بدون برگزاری این دیدار، از ترکیه راهی لبنان شدند. آنها در لبنان برگزارکننده دو دیدار برابر تیم ملی این کشور بودند و در هر دو دیدار متحمل شکست شدند.

دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بسکتبال برابر لبنان، چهارشنبه و پنجشنبه گذشته برگزار شد. این تیم بلافاصله پس از دیدار دوم به کشور بازگشت تا پیگیر اردوی تمرینی خود در تهران باشد.

تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ برگزار می شود. مرحله مقدماتی این رقابت ها ۳ تا ۱۹ شهریور به میزبانی مشترک اندونزی، ژاپن و فیلیپین برگزارمی شود. مانیل فیلیپین نیز میزبان مرحله نهایی جام جهانی است.

ملی پوشان بسکتبال ایران پس از پایان کار خود جام جهانی، آماده حضور در بازی های آسیایی می شوند که اول تا ۱۷ مهر در هانگژو چین برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415416

مهمترین اخبار ایران و جهان: